Összefoglalva: a holland festő képe nem hasonlít jobban az Istenek ünnepére, mint Az utolsó vacsorára. A rendező nem utalt a holland festőre, ezt külső szereplők találták ki („nyomozták ki”). Az utalást semmi sem indokolja, mivel Az utolsó vacsorára való utalás bevonja a nézőt (akkor is, ha felháborodik, a bevonás ilyen szempontból nem értékelésfüggő), az Istenek ünnepére való utalás kirekeszt a megértésből is. És a kortárs elméletek szerint a befogadói élmény és asszociációk teljesen legitimek akkor is, ha nem azonosak az alkotói szándékkal.
Ahogy egy ismerősöm fogalmazott egy levelében: „Vajon mikor fedezi fel a Magyar Hang (és társai), hogy a világ összes keresztény templomában az oltár felett függő feszület nem Jézus Krisztust ábrázolja, hanem a Spartacus-lázadás leverése (Kr.e. 71) után, a Via Appia mentén keresztre feszített 218-adik rabszolgát?”
Szóval ez a holland festőre való utalgatás, a vele való magyarázkodás és a mögé való elbújás minden bizonnyal egy erőltetett mentési akció, semmi több.
Ráadásul az egész problémát a holland festővel sem lehet megoldani, ekkor talán Az utolsó vacsora blaszfemizálása nem forogna fenn, de akkor is az van, hogy egy régi festményt ürügyként használtak egy undorító drag queen show színre viteléhez, úgy, hogy semmi köze a sporthoz. Szóval még holland referenciával is kifogásolható az LMBTQ-vonal, ráadásul annak is a radikálisabb szárnya, meg a rendező által explicit felvállalt pogány vonal is.
Ezeknek ugyanis nemcsak hogy semmi köze a sporthoz,