Szép öngólt lőtt Lázár János

2024. július 18. 16:07

Eltelt másfél év, de sem új mozdonybeszerzés, sem új IC-kocsibeszerzés nem indult.

2024. július 18. 16:07
VITÉZY Dávid
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

Nyitókép: MTI/Hegedüs Róbert

„Szép öngólt lőtt Lázár János: az ATV-nek írt válaszában a hazai InterCity-vonatok minden korábbinál több késését, 43%-ra zuhant menetrendszerűségét azzal indokolja, hogy szerinte az államtitkárságom alatt leállítottuk az InterCity-járműfejlesztési programot. Ha ez igaz is lenne, elég komolytalan érv lenne a másfél éve teljhatalommal a magyar vasutat irányító minisztertől. De a legkevésbé sem igaz.

Nézzük a tényeket! A Kormány 2022. szeptember 8-án döntött (1435/2022 sz. kormányhatározat) az általunk előkészített előterjesztés alapján, hogy 380 kocsinyi, összesen 39+10 távolsági új InterCity-szerelvény beszerzését indítja meg és hozzá 50, elsősorban hozzájuk való Siemens Vectron mozdonyt szerez be a már megkötött keretszerződés terhére. A tervet még államtitkárként jelentettem be. Ez az összes hazai IC-vonalon megoldotta volna a távolsági járművek problémáját. November végén Palkovics László lemondásával távoztam a közlekedési államtitkári feladatkörből.

Lázár János 2022. december 1-jétől tölti be a közlekedési miniszteri posztot. Alig négy héttel később, december 29-én pedig a javaslatára a fenti kormányhatározatot visszavonták, az addigra teljesen előkészített InterCity-beszerzést a közlekedési tárca visszavonta és leállította.
A mozdonybeszerzést öt hónappal később, 2023 májusában mondta vissza Lázár János, amikor azt mondta: »A járműpark felújításánál a kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére, (…) már nem barátkozunk velük.«

Azóta eltelt másfél év, de sem új mozdonybeszerzés, sem új IC-kocsibeszerzés nem indult.

Értem persze, hogy mindig másra kell mutogatni, de közlekedési miniszterként ideje lenne Lázár Jánosnak felelősséget vállalnia a vasút működtetésében vallott kudarcért. A tegnap bemutatott statisztikai adatok jól mutatják, az elmúlt két év sosem látott mélyrepülést hozott a korábban sem fényes késési adatokban.”

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Lajoss
2024. július 25. 17:03
A Lézer Jani csak lopásban jó,mint minden neres…🤷‍♂️
vip era
2024. július 21. 08:55
Vitézy MÁV-nál nyújtott teljesítményére emlékezve,jobb lenne ha csendben maradna. Ő, egy igazi elméleti szakember,a gyakorlathoz köze nincs.
lefty67
2024. július 20. 21:32
Pénz is volt ehhez rendelve? Mert a papír mindent elbír! Én is le tudom írni, hogy vegyünk mozdonyt, IC-kocsikat százasával! Nyilván van pénz dögivel, dacára az EU-s szivatásnak meg a háborúnak!
olajfa-0
2024. július 20. 20:48
A MÁV-nak számos mélyrepülése volt. Először is szeretném kijelenteni, rendszerváltozás a MÁV háza táján nem volt. (Pedig néhányan nagyon vártuk.) 2001 körül kezdődött volna valami, de 2002-ben elvesztettük a választásokat és ez év őszétől már odasereglett egy nagy rakás dilettáns a MOL-tól, a biztosító társaságoktól, meg ki tudja honnan, kizárólag FELSŐ vezetői beosztásba. Na ekkor igazi mélyrepülés és eladósodás kezdődött. S lehet, hogy ezek a "szakemberek", vagy egy részük még mindig ott rontja a levegőt. Úgyhogy, hajrá Lázár János!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!