Riadót fújt az osztrák lap: ha nem figyelnek a németek, könnyen kiszorulhatnak Kelet-Európából

2024. július 04. 19:26

A Der Standard egy nagyon érdekes tendenciára hívta fel a figyelmet.

2024. július 04. 19:26

A nyitókép illusztráció. Fotó: JOHN MACDOUGALL / AFP

A Der Standard online felülete a Bécsi Gazdasági Összehasonlító Kutatások Intézetének (WIIW) nemrég közölt adatairól cikkezve megállapította, hogy a tervek szerint jövőre kínai autóknak gurulnak majd le egy magyarországi gyártósorról.

A világ immár legnagyobb elektromos autógyártója, a BYD jelenleg gyárat épít a dél-magyarországi Szegeden. A lap bemutatta, hogy nem ez az egyetlen kínai cég, aki Kelet-Európában fektet be: a CATL akkumulátorgyártó cég a mintegy 200 kilométerre fekvő Debrecenben szeretné felpörgetni a termelést.

A cikk kitért arra, hogy a kínai pénz nagy része olyan országokba áramlik, mint Kazahsztán és Szerbia.

Magyarország pedig az első számú célország az Európai Unión belül.

A Mercator Institute for China Studies (MERICS) adatai szerint az EU-ba irányuló kínai közvetlen befektetések 44 százaléka Magyarországon köt ki. A pénz kétharmada az elektromobilitás területére folyik be. A cikk idézte Doris Hanzl-Weiß szakértőt (WIIW), aki szerint „ha az EU nem tesz ellenintézkedéseket, a nagymértékben támogatott kínai vállalatok idővel megelőzik a német és osztrák ipart ebben a kulcsfontosságú régióban”.

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

***

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 105 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
palicsi-2
2024. július 05. 06:19
A der Standart, egy kommunista lap!
5m007h 0p3ra70r
2024. július 04. 22:36 Szerkesztve
>>deakbali 2024. július 04. 21:29 Szóval a magyarországi kínai gyár építések a magyar adófizetők pénzéből a kínai kommunista állam gazdaságát pörgetik. << Az akkugyárak termékei pedig a német autókba kerülnek úgy, hogy ez az előny egy fillérjébe sem került a németeknek. A baj nem az, hogy mérhetetlen ostobaságokat ír az osztrák, hanem hogy stratégiai kutatóintézeteknek tulajdonítja ezt.
egonsamu
2024. július 04. 21:45
Der Standard = osztrák Népszava.
deakbali
2024. július 04. 21:29
Elég nagy bugyutaság, amit Der Standard összehordott. Magyarországon üzemel, opel, audi, mercedes és épül bmw gyár. Mit szeretne der Standard? Minden német autógyártó építsen még 3db gyárat, hogy többet fektessenek be, mint kínaiak? Nem is értelmezhető der Standard baromsága. Ez egy komolytalankodás. Ráadásul minek fektetne be egy német autógyártó egy olyan országba ahol már munkaerő sincsen és Orbán migránsokat telepít be a kínaiaknak. Magyarország emiatt éppen elveszti Magyarország jellegét. Emellett der Standardék arról miért nem írnak, hogy a kínaiak Magyarországnak eddig 2000milliárdba fájnak. Ez olyan 10-12év alatt jön vissza az államnak aztán figyelheti Magyarország mit nyer a bulin, addig semmit. Arról jobb ha nem is beszél der Standard, hogy az építőanyagot, villanykapcsolót, a büfébe a rizsát, a munkások ruháját szóval a mindent is Kínából hozzák a kínaiak. Szóval a magyarországi kínai gyár építések a magyar adófizetők pénzéből a kínai kommunista állam gazdaságát pörgetik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!