Spanyolország
18:002024. július 05.
Németország
Portugália
21:002024. július 05.
Franciaország

Mutatjuk, hogy áll az Apple-károsultak visszafizetése

2024. július 01. 09:48

Lassan, de mozdul a bankszektor az Apple óriási blamája után.

2024. július 01. 09:48

Fotó: NurPhoto via AFP

Egyes bankok már visszafizették a károsult Apple-ügyfelek pénzét, vagy erre a hétre ígértek bejelentést – derül ki különféle sajtóértesülésekből.

Mint korábban írtuk: az Apple alkalmazásboltjában technikai hiba miatt tévesen terhelték meg magyar bankkártyákat június 26-án, elsősorban előfizetésekhez kapcsolódó tranzakciókkal. Az este 6 és 8 óra közti idősávban 780 ezer esetben terhelte meg az Apple indokolatlanul magyar ügyfelei számláit párezer forintos tételekkel, összesen kétmilliárd forint értékben. Az Index szerint volt olyan is, akitől 21 ezer vagy épp 82 ezer forintot szedett be az Apple tévesen.

Ezt is ajánljuk a témában

A vállalat arról tájékoztatta az OTP Bankot, hogy azonosították a hibát, amely miatt szerdán délután számos téves levonás történt az App Store-ban regisztrált bankkártyákkal rendelkező ügyfelek számlájáról, anélkül hogy vásárlás történt volna.

Az OTP Bank azt az ígéretet kapta, hogy még pénteken elküldik a korrekciós adatcsomagokat a kártyatársaságoknak, hogy segítsenek a magyar kártyákra indokolatlanul terhelt tételek elszámolásában a hazai bankok számára. Az Apple megerősítette, hogy nem történt adatlopás, és a visszatérítési folyamat már elindult, így az érintett ügyfeleknek nincs teendőjük.

Ennek ellenére a pénzlevonás továbbra is probléma volt.  

Ezt is ajánljuk a témában

Június 29-én, szombaton a 24.hu azt írta, hogy a Magyar Nemzeti Bank felszólította a bankokat, hogy kezdjék meg a kártalanítást. Mint írták: „teljes mértékben elfogadhatatlannak tartja az MNB azon banki gyakorlatot, ami alapján az ügyfelek által a hitelintézetnek bejelentett, az Apple téves fizetési műveleteihez kapcsolódó visszatérítési igényeket nem teljesíti a hitelintézet az ügyfélbejelentést követő munkanap végéig.”

Az MNB közölte: az ügyfél által jóvá nem hagyott fizetési művelet teljesítése kapcsán a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató a felelős a visszatérítésért, a kártyaalapú fizetési műveletek esetében is. „Mindezzel összhangban azt a hitelintézeti gyakorlatot sem tartjuk elfogadhatónak, ahol a hitelintézetek nem fogadják az ügyfélbejelentéseket és a hibát okozó fél (jelen esetben Apple) irányába terelik az ügyfelek panaszbejelentéseit” – írták.

A Világgazdaság szerint a Gránit Bank jelezte, hogy már kártalanította az ügyfeleket, és az Erste Bank honlapja azt írja, hogy elkezdték kártalanítani a saját Apple-ügyfeleiket, ahogy a Revolut is kérte saját Apple-ügyfeleit, hogy lépjenek vele kapcsolatba. Az OTP közleményben jelezte, hogy mindent visszafizettek, akárcsak az MBH és a CIB, míg a Raiffeisen hivatalos honlapján erre a hétre ígérte a a kártalanítást.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-104
2024. július 02. 17:02
🍓 ️ ­É­­r­­­t­­é­­­k­e­­­l­­­d­­­ ­a­­ ­­­s­­z­­e­x­­i­­­ ­­p­­u­­n­­­c­i­­­m­­­a­­­t­­­ 👉 𝐖­­­𝐖­­𝐖­­.­𝐗­­­𝟏­­­𝟖­.­𝐅­­𝐔­𝐍
RasPutin
2024. július 01. 10:02
És ehhez mi közük van a magyar bankoknak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!