Nem csitul a botrány az Apple körül: a népszerű magyar vlogger pénzét is leemelték
A Tech2 szakértője megpróbált mindenkit megnyugtatni az ügy kapcsán.
Az incidensben több mint 2 milliárd forintot vontak le jogtalanul a számlákról.
Nyitókép: Annice Lyn/Getty Images
Nagy port kavart a napokban, hogy egy technikai problémának köszönhetően az Apple Pay tömegesen vont le pénzt magyar felhasználók számláiról. Az Apple alkalmazásboltjában egy hiba miatt tévesen terheltek meg magyar bankkártyákat június 26-án, főként előfizetésekhez kapcsolódó tranzakciókkal. Az Apple megerősítette, hogy nem történt adatlopás, és a visszatérítési folyamat már elindult, így az érintett ügyfeleknek nincs teendőjük. Az incidensben több mint 2 milliárd forintot vontak le jogtalanul a számlákról.
A Gránit Banknál vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása – derült ki a bank közleményéből.
A Gránit Bank az incidens után azonnal felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot. Ezen felül az incidens éjjelén sms-t küldött minden banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitjét.
Ezt is ajánljuk a témában
A Tech2 szakértője megpróbált mindenkit megnyugtatni az ügy kapcsán.