Hihetetlen, de igaz: hatórányi késéssel sem érték el a Wizz Air járatát az utasok
Csúnyán megtréfálták őket.
Se pilóta, se tájékoztatás, se semmi. Háromórás csúszás után végleg törölték a Budapest-Marosvásárhely járatot, amellyel sokan a Tusványosra igyekeztek vona. Így Ákos és zenekara is, amely a ma esti koncertre készült.
Nyitókép: akos.hu
Törölte a Wizz Air a szerda kora este Budapestről Marosvásárhelyre közlekedő járatát, ami késő este fordult volna vissza, így a Marosvásárhely-Budapest járat is törlésre került. Ráadásul a hoppon maradt utasoknak – néhány SMS-en kívül – a légitársaság semmiféle más jellegű tájékoztatást nem adott.
A Wizz Air a reptérre indulás idején üzenetben tájékoztatta az utasokat, hogy kétórás késéssel fog felszállni a marosvásárhelyi gép, amit később háromórásra módosítottak, majd végleg töröltek. Mint ismert, mindeközben javában folyik a Bálványosi Nyári Szabadegyetem Tusnádfürdőn,
így a magyar fővárosból tegnap induló gép utastársaságának fele a fesztiválra utazott volna.
A Mandiner információi szerint a Budapesten ragadt utasok közt volt többek között Ákos és zenekara, illetve Deutsch Tamás is, akik Tusványosra igyekeztek volna: Ákosék a ma esti koncertjükre, míg a politikus panelbeszélgetésekre. Lapunk elérte Kovács Ákost, aki rögtön az elején leszögezte, sokan jártak pórul tegnap este amiatt, hogy az Erdélybe tartó járatot egyszerűen nem indította el a légitársaság.
„Ugyanazokat a nehézségeket éltük meg, mint bármelyik másik utas, mindannyian csúnyán megjártuk” – szögezte le a zenész, majd hozzátette: „A fapados légitársaságtól az ember nem vár ugyan sokat,
de annyit talán el lehet, hogy tisztességesen elszállítsák az embert a kívánt helyszínre.”
Ákosék gépe 19.45-kor indult volna Budapestről, s mint meséli, már amikor elindultak a reptérre otthonról, lehetett tudni, hogy kétórás csúszás várható. „Ennek ellenére a becsekkolás ugyanakkor történik, mintha a normális időt tartaná a járat, így hát a helyszínen várakoztunk órákig. Ezt még el lehet viccelni, bandáztunk, beszélgettünk. Később a késés három órára módosult. Még később mindenkit odarendeltek a kapuhoz, és amikor már ott tipródtunk, este tizenegy és fél tizenkettő között derült ki, hogy egyáltalán nem fog felszállni a gép” – magyarázta lapunknak Ákos.
Ezt is ajánljuk a témában
Csúnyán megtréfálták őket.
Totális káosz
„A nemzetközi repülésben sok helyen káosz van, ezt minden utazó tapasztalhatja. Ahogy mindenki másnak lettek volna elintézendő dolgai, nekünk is van munkánk, történetesen egy fontos fellépésünk Tusványoson ma este.
A történtek miatt éjszaka kellett kisbuszokat és autókat szervezni a komplett stábnak,
most is utazunk, átléptük a határt, éppen Temesvár és Déva között tereltek le az autópályáról, egy órája állunk. Kész csoda lesz, ha az eredetileg kiírt koncertkezdésre megérkezünk. Egyszerűen nonszensz, hogy nem lehet számolni egy szolgáltatással, amire az ember hónapokkal korábban befizetett, ráadásul az utolsó utáni pillanatig érdemi információ nélkül hagyják az utasokat” – fogalmazott lapunknak az énekes.
Mint mondta: az egész csapat repülővel ment volna, hogy a 14-15 órás buszutat kiváltsák, az elmúlt években ugyanis mindig így utaztak a székelyföldi helyszínekre. Gondolták, ezt most megpróbálják elkerülni. Sikertelenül.
„Egyszerűen nem igaz, hogy ezt nem tudták előre.
Olyan az egész, mint a nyolcvanas évek pesti viccei Albániáról.
A többség higgadtan kezelte a helyzetet, de volt, aki kiabált, egy hölgy sírt mellettünk, annyira kétségbe volt esve. Mi még ott helyben válságstábot tartottunk, megbeszéltük, mit kell tennünk, hogy meg tudjuk tartani a ma esti koncertet. A technika nagy része már úton volt, a színpadosok egy nagyobb személyautóval elstartoltak, a fél banda nálam aludt pár órát, aztán hajnalban mi is nekiindultunk” – magyarázta Ákos.
Az énekes szerint régóta köztudott, hogy a Bálványosi Nyári Szabadegyetem komoly vonzerővel bíró esemény, Magyarországról rengeteg ember jár le évről évre. „Ez az egész helyzet rettentően amatőr és méltatlan” – szögezte le ennek kapcsán.
Ezt is ajánljuk a témában
Az informatikai leállás világszerte gondot okozott az utasok járattörlés kártérítésében.
Koránt sem ez az első eset
Olvasóink is tapasztalhatták, hogy az utóbbi időben tele vannak a hírek törölt járatokkal, sokan kint ragadnak a nyaralásuk helyszínén, vannak, akik ki sem jutnak oda. Ráadásul költség-visszatérítést vagy bármiféle kártérítést sok esetben nem kapnak az emberek, ahogy most sem.
„Nem akarok nyafogni, nekünk a koncert fontos, másnak meg más, mondjuk a nyaralása, amire egész évben gyűjtögetett, vagy éppen az, hogy lássa a gyerekét, rokonait. Nekem egyre inkább úgy fest,
Európában megszűnt a szolgáltatások szolgáltatás-jellege, és megszűnőben van Európának az Európa-jellege.
Nem úgy tűnik, mintha ez véletlenek sorozata lenne” – mondta a zenész.
Ezt is ajánljuk a témában
A légitársaság elutasította az utasok kártérítési igényét, akik 19 órás késést szenvedtek el egy Rómából Budapestre tartó járaton.
Lapunk megkereste Deutsch Tamást is, aki elmondta: sajnos a rendetlenség, sőt a káosz vált rendszerré az európai légi közlekedésben.
„Ezt van módom megtapasztalni, hiszen EP-képviselőként olyan természetességgel utazom repülővel, mint más trolival vagy vonattal a munkahelyére. Úgyhogy első kézből tapasztalom, hogy a késés, néha-néha a járattörlés sajnos rendszerré vált.
Ez úgy, ahogy van, méltatlan”
– szögezte le a politikus, hozzátéve, hogy a repülés nem olcsó szolgáltatás, még a fapadosnak mondott járatokon sem. Mint fogalmazott: nem jó dolgukban választják ezt az utazási formát az emberek, hanem mert munkába igyekeznek, vagy családi programra, nyaralásra mennek. Deutsch szerint megdöbbentő, hogy az egyébként oly szigorúan szabályozni képes Európai Unió ebben a kérdésben nem az európai emberek oldalán áll, hanem a légitársaságok teljesen képtelen magatartása mellett. Ami a tegnapi napot illeti, kifejtette:
a Wizz Air-t valójában ma már csak egy hajszál választja el a Ryanairtől, ami véleménye szerint a fapados légi közlekedés mélypontja.
„Ráadásul ez a légitársaság előszeretettel hangoztatja a magyar vonatkozását. Nagy tisztelettel szeretném kérni, hogy az elmúlt időszak fényében ne nagyon hangoztassák ezt, ez inkább szégyent hoz Magyarországra, semmint büszkeségre adna okot” – fogalmazott.
Ezt is ajánljuk a témában
Az esetről videó is készült, amely még egy dokumentumfilmbe is bekerült.
A politikus elárulta: ő azon néhány utas között volt, akik a legközelebb jutottak a repülőhöz. Már csak alig negyven méter választotta el őket a beszállástól, mikor egyszer csak visszafordították őket, mondván, lejárt a személyzet munkaideje. Mint mondta: érti, hogy szigorú szabályok írják elő, hány órát dolgozhat egyhuzamban egy pilóta, másodpilóta vagy a légi személyzet, de az nem fér a fejébe, miért nézik hülyének az embereket.
„Ha jól tudom, Athénból repült ez a gép. Akkor pontosan lehetett tudni, amikor Athénból elindultak, vagy akár már mikor Athén felé mentek, hogy mire Budapestre érnek, ez a munkaidő keret lejár. Ennek ellenére ott szórakoztak egy színültig telt gép utasaival – szögezte le.
Deutsch elmondása szerint fontos akadémikusok és fellépő zenészek álltak a sorban, akiknek Tusványoson másnap programjuk lett volna. „Nekem is két kerekasztal-beszélgetésen kellett volna részt vennem, amelyekre most nem tudok elmenni. Ilyenre még nem volt példa, hogy egy multicég hányaveti magatartása miatt kelljen az embernek lemondania az előadásait” – tette hozzá.
Időközben kiderült: Kubatov Gábor is szerdán este repült volna Marosvásárhelyre, de a járat törlése miatt ő sem jutott ki Tusványosra, így lefújták a programját.
Ezt is ajánljuk a témában
A légitársaság elutasította az utasok kártérítési igényét, akik 19 órás késést szenvedtek el egy Rómából Budapestre tartó járaton.
Gyerekek és idősek aludtak a reptéren
Azt is megtudtuk, hogy a Demokrata egyik újságírója szintén pórul járt a tegnapi nap folyamán, ő pedig visszafelé, a Marosvásárhely-Budapest vonalon utazott volna este 22.20-kor. Ám a gép, amivel hazaérkezett volna el sem indult, később kiderült, azért, mert Budapestről sem szállt fel az a járat, ami fordult volna.
„Három órán keresztül várakoztattak minket. Már délután érkezett az SMS, hogy két órával később fog indulni a gép, ezért a reptéren várakoztunk.
Már éppen elérkezett volna a beszállás ideje a kétórás késés után, amikor váratlanul közölték, hogy még egy órát várakozni kell”
– mesélte lapunknak Szalma György. Hozzátette: éjfél után, amikor már nagyon közel kerültek az indulás időpontjához, egyszer csak jelezte nekik a reptéri román személyzet, hogy egyáltalán nem indul a gép, mert fel sem szállt Budapesten.
„Az utolsó pillanatig lógott a levegőben az egész” – jegyezte meg az újságíró, aki azt külön kiemelte, hogy a reptéri személyzet a kaotikus körülmények ellenére nagyon kedves és segítőkész volt – ellenben a légitársasággal.
Se szállás, se tájékoztatás
Mint kifejtette: már a poggyászokat is előkészítették a gépre való felpakolásra, mindvégig úgy tűnt tehát, hogy befut a Budapestről érkező gép, de végül nem így lett. Az újságíró szerint
sok kisgyermekes család és idős ember arra kényszerült, hogy a reptéren aludjon, szállást ugyanis a légitársaság nem intézett a pórul járt utasoknak.
A „szerencsésebbek”, köztük ő is, hajnali egykor betaxiztak a városba, és megpróbáltak hotelszobát foglalni maguknak.
„Mindenki csak találgatni tudott, hogy lesz-e visszatérítés, magunk között azt beszéltük, hogy mindenről kérünk számlát a biztonság kedvéért. Azt azért mindenképpen kiemelném, hogy a Wizz Air részéről nemhogy szállást, de – néhány SMS-en kívül – semmiféle egyéb értesítést nem kaptunk” – mondta az újságíró.
Szerdán is sok volt a járatkésés és járattörlés a Budapestre érkező vagy innen induló repülőgépek közül. A késett vagy törölt járatok listája 2024. július 24-én (szerda) a következő – írja a késettagépem nevű weboldal.
A Eurowings EW 9782 számú Düsseldorf (DUS) – Budapest (BUD) – tervezett indulás: 17:45 – járatot a légitársaság törölte.
Az Eurowings EW 9783 számú Budapest (BUD) – Düsseldorf (DUS) – tervezett indulás: 20:15 – járatot a légitársaság törölte.
A Pegasus PC 331 számú Budapest (BUD) – Isztambul (SAW) járat a tervezett 16:45 helyett több, mint három órás késéssel, 21:09-re érkezett meg Isztambulba.
A Ryanair FR 187 számú Chania (CHQ) – Budapest (BUD) járat a tervezett 22:20 helyett több, mint három órás késéssel, 1:54-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Ryanair FR 8246 számú Róma (CIA) – Budapest (BUD) járat a tervezett 20:35 helyett több, mint négy órás késéssel, 1:07-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2335 számú Budapest (BUD) – Milánó (MXP) járat a tervezett 21:35 helyett több, mint négy órás késéssel, 1:38-ra (+1 nap) érkezett meg Milánóba.
A Wizz Air W6 2336 számú Milánó (MXP) – Budapest (BUD) járat a tervezett 23:50 helyett több, mint három órás késéssel, 3:47-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2342 számú Róma (FCO) – Budapest (BUD) járat a tervezett 18:00 helyett több, mint három órás késéssel, 21:13-ra érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2383 számú Budapest (BUD) – Mallorca (PMI) járat a tervezett 21:25 helyett több, mint három órás késéssel, 1:24-re (+1 nap) érkezett meg Mallorcára.
A Wizz Air W6 2384 számú Mallorca (PMI) – Budapest (BUD) járat a tervezett 0:45 (+1 nap) helyett több, mint négy órás késéssel, 4:59-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2389 számú Budapest (BUD) – Malaga (AGP) járat a tervezett 21:30 helyett több, mint három órás késéssel, 0:35-re (+1 nap) érkezett meg Malagába.
A Wizz Air W6 2390 számú Malaga (AGP) – Budapest (BUD) járat a tervezett 1:40 (+1 nap) helyett több, mint három órás késéssel, 4:51-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2442 számú Athén (ATH) – Budapest (BUD) járat a tervezett 18:45 helyett több, mint három órás késéssel, 22:09-re érkezett meg Budapestre.
A Wizz Air W6 2485 számú Budapest (BUD) – Marosvásárhely (TGM) – tervezett indulás: 19:45 – járatot a légitársaság törölte.
A Wizz Air W6 2486 számú Marosvásárhely (TGM) – Budapest (BUD) – tervezett indulás: 22:20 – járatot a légitársaság törölte.