amelyek működése teljesen civil felhasználók adatain alapul.
A szakértő azt mondta, a rendszer hasonló elven működik, mint az amatőr időjárás-jelentés, amikor a felhasználók a saját eszközeikkel észlelt jeleket, adatokat töltik fel a meteorológia rendszerébe, ami azt összegzi és megjeleníti. Hozzátette: az interneten pár dollárért kapható ADS-B vevő érzékeli és feltölti valamelyik online rendszer adatbázisába a repülőgépek transzponder jeleit, amelyek egyediek, konkrét repülőgépekhez vannak hozzárendelve.
„A repülőgépek ezt már a gurulás megkezdésekor elkezdik sugározni, hiszen a légiforgalom irányítása e transzponderek működésén alapul. A repülés alatt folyamatosan sugároz, és ez a földről vehető, akár amatőr eszközökkel is. Ha valahol nincs róla jel, akkor az minden bizonnyal azért van, mert a környéken a földön biztosan nincs telepítve amatőr ADS-B vevő, ami tovább küldhetné az adatokat az ismert, nagyközönség számára elérhető online rendszerekbe” – zárta gondolatait a szakértő.
A Magyar Nemzet megnézte a Flightradar nevű oldalon az 1, 284 millió négyzetkilométer alapterületű Csád légterét (Magyarország 93 ezer négyzetkilométer), és beszámolója szerint mindössze két repülőgépet lehetett látni az ország légterében, miközben a valós szám ennél feltételezhetően jóval magasabb.