Hatalmas a tiltakozás: a németek nem robbantották fel, a szerbek mégis lebontanák Belgrád ikonikus hídját
Tíz híd található a túlzsúfolt szerb fővárosban, az egyiket lerombolják.
Súlyos következményei lehetnek a lezárásnak.
Nyitókép: Facebook
A hazai ipari termelésre nézve súlyos következményekkel járhat, hogy június 30-án lejár az egyre rosszabb állapotban lévő Gubacsi Dunaág hídjának üzemengedélye – szúrta ki a Portfolio.
Az, hogy a hídon ezt követően is közlekedhetnek-e szerelvények, a most zajló terheléses vizsgálat eredményétől függ. A vizsgálat eredménye jövő hétre várható, azonban, ha a híd nem kapja meg a további üzemeltetéshez szükséges engedélyt, akkor azt a felújítás elvégzéséig le kell zárni, ami azzal jár, hogy a Csepeli Szabadkikötő irányából érkező termékeknek alternatív – feltehetően közúti – szállítási útvonalat kell majd találni.
A lap szerint a napi húsz vonatnyi konténer közúti szállítása pedig nagy közlekedési terhet jelentene a környék úthálózata számára.
A lap szerint ez a Duna-híd biztosítja a vasúti összeköttetést a Csepeli Szabadkikötő és több nagy, Magyarországon működő autó- és akkumulátorgyár között, melyeknek számos beszállítója ezen keresztül juttatja el a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz. Mint írják: a híd lezárásával fontos beszállítói láncokat vágnának el, a következmények az érintett hazai gyárakra nézve rendkívül súlyosak lennének, a termelésük folytonossága kerülne veszélybe.