Ketyeg az óra: lezárhatnak egy Duna-hidat Budapesten, ha nem születik döntés

2024. június 22. 07:02

Súlyos következményei lehetnek a lezárásnak.

2024. június 22. 07:02
null

Nyitókép: Facebook

A hazai ipari termelésre nézve súlyos következményekkel járhat, hogy június 30-án lejár az egyre rosszabb állapotban lévő Gubacsi Dunaág hídjának üzemengedélye – szúrta ki a Portfolio.

Az, hogy a hídon ezt követően is közlekedhetnek-e szerelvények, a most zajló terheléses vizsgálat eredményétől függ. A vizsgálat eredménye jövő hétre várható, azonban, ha a híd nem kapja meg a további üzemeltetéshez szükséges engedélyt, akkor azt a felújítás elvégzéséig le kell zárni, ami azzal jár, hogy a Csepeli Szabadkikötő irányából érkező termékeknek alternatív – feltehetően közúti – szállítási útvonalat kell majd találni.

A lap szerint a napi húsz vonatnyi konténer közúti szállítása pedig nagy közlekedési terhet jelentene a környék úthálózata számára.

A lap szerint ez a Duna-híd biztosítja a vasúti összeköttetést a Csepeli Szabadkikötő és több nagy, Magyarországon működő autó- és akkumulátorgyár között, melyeknek számos beszállítója ezen keresztül juttatja el a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz. Mint írják: a híd lezárásával fontos beszállítói láncokat vágnának el, a következmények az érintett hazai gyárakra nézve rendkívül súlyosak lennének, a termelésük folytonossága kerülne veszélybe.

 

 

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lendvaiildiko
2024. június 22. 11:36
Érdemes ezt is tudni: mennyire gazdag és jól felett volt Budapest, s urai, illetve talán elvtikéi, akik úgy értettek a főváros fenntartásához, működtetéséhez, mint most Demszky és Karó Geli. Valaha volt egy Pesterzsébet - Csepel HÉV, mely e hidat használta, majd később a Határ útig visszavágták. Azaz kötöttpályás közlekedés kapcsolta össze Pesterzsébet kertvárosát Csepel szigetével, később a HÉV csak a mai 3-as villamos végállomásig járt. 1978-ban közlekedett utójára HÉV a hídon, ekkor újították fel az 1947-ben a német fasiszta rombolást követően újjáépített hidat. Ekkor felszedték a HÉV második vágányát is. De érdemes megemlíteni, hogy volt egyszer egy 22-es villamos, mely a Boráros tértől a Közvágóhíd érintésével a Nagyvásár telepig járt. Amikor ezek a vonalok megépítültek, évtizedeken át működtem, gondos városvezetés odafigyelt köznyezetberát, kötött pályán elvégzett áruszállításra. Sajnos, a városvezetés csak belpest határáig lát, a többit megy egye meg az enyészet.
hegyaljai-2
2024. június 22. 11:17
Közben a magukat közlekedéspolitikusoknak képzelők továbbra is nyilatkoznak a Budapest-Varsó nagysebeségű vonalról.
rasdi1
2024. június 22. 10:17
Egy ilyen apró hírecske hogy ráébreszti az embert a külföldtől való függőségre. Mekkora félkész áru forgalom lehet, ha annak csak egy része ez a napi 20 szerelvény. Egy-egy szerelvény árutömege elérheti a 4-500 t-t, azaz napi 1000 tonna a csepeli szabadkikötőn keresztül. A készáruforgalom pedig már amúgy is a közutakon jön. Na, ez jelzi a gazdasági kitettségünket (a termelésirányítás külső érdekeltségű irányítása mellett), ami miatt nem léphetünk ki ebből a kib....tt k. EU-ból. Ez kb. a 80-as évek óta kezdett kialakulni, majd a "rendszerváltással" meggyorsult a folyamat, és EU-s csatlakozásunk idejére már tulajdonkép gazdasági oldalról elértük, hogy a visszanyert (visszakapott?) szuverenitásunk végkép odalett. Ma a hangzatos "szuverenitásunk védelme" csak a megmaradt "morzsák" utáni szinte reménytelen kapkodás.
orokkuruc-2
2024. június 22. 09:30
Budapest, tiétek a Világ! Ahogy nézzük, előszőr a szara jön!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!