„Magyarország különleges helyzetben van!”– pénteken Budapesten járt az amerikai elnök fia

Donald Trump Jr. Orbán Viktor és apja bizalmon alapuló jó kapcsolatáról beszélt.

Ráadásul közösségi költségvetésből finanszírozzák, holott szükségességéről minimum 15 éve szakmai konszenzus van, megvalósítása tehát a főváros alapfeladata, amit a közgyűlés írt elő neki.
Nyitókép: BKK
Április 19-e óta zajlik Budapesten, az Astoriánál a régóta várt gyalogátkelőhely építése, a munkálatokkal összefüggő útszűkülettel, sávelhúzásokkal és dugóban araszolással viszont egészen május 30-ig együtt kell élnie az erre autózóknak, a torlódások miatt megnövekedett károsanyag-kibocsátással pedig az itt élőknek – írta meg az Index.
A portál az ügyben megkereste a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnökét, aki szerint 10 nap alatt végezni lehetne vele.
Dorner Lajos szerint „azért húzzák az időt,
hogy a műszaki átadást követően az önkormányzati kampány véghajrájában lehessen általa demonstrálni: Budapest lépést tart a korral”.
A szakértő rávilágít: az útpályához nem nyúlnak hozzá, közműveket sem helyeznek át, csak a szegélyeket igazítják a járdához, mégis húzzák az időt. Ráadásul, a két ellentétes forgalmi irányt korábban elválasztó hosszú járdaszigetet teljes hosszában elbontották, pedig elég lett volna csak azon a 10 méteren, ahol a zebra átvezet.
Dorner Lajos véleménye szerint az sem világos, miért ástak le olyan mélyen, hogy még az egykori villamosközlekedést jelző talpfák is kilátszanak, miközben a Budapest Közút azt közölte, hogy a munkák nem érintik az M2-es metró aluljáróját.
A szakértő kifejti: a helyszínen több napon is 2-3 órás tevékenység után a kivitelezést végzők levonultak a munkaterületről. „Az útpálya szűkítése azonban maradt,
holott – legalább hétvégente – a sitt összehúzásával gyorsítani lehetett volna a közút forgalmát”
– nyilatkozta az Indexnek Dorner Lajos.
A portál rávilágít: A Budapest Közút 40 millió forintos költséggel számol, ami közel duplája lehet egy jól szervezett, gyors és hatékony kivitelezésnek.
Dorner Lajos szerint azonban a legszembetűnőbb hiba,
hogy az összeget a közösségi költségvetés keretéből fedezik,
azaz a zebrát itt kifejezetten a választópolgárok javaslatára és nyomására építik meg, holott szükségességéről minimum 15 éve szakmai konszenzus van, már Tarlós István a Nemzet fővárosa című, 2009-ben összeállított programjában is szerepelt: »Akadálytalan és gyalogosbarát járdakapcsolatok és zebrák szükségesek, ma ezek nagyon sok helyen hiányoznak.«” Az azóta elkészült mobilitási tervekben ezeknek a zebráknak már a helyét is konkretizálták,
megvalósítása tehát a főváros alapfeladata, amit a közgyűlés írt elő neki.
Az Index emlékeztet: a középtávú tervek szerint egyébként a Kossuth Lajos utca – Rákóczi út tengelyében a buszok középen haladnak majd, ami azt jelenti, hogy akik most végigkövetik a középsziget elbontását, majd visszaépítését, azok életében feltehetően még egyszer megadatik, hogy még egyszer végigéljék az – immár végleges – elbontási munkálatokat.
Az Astoria zebrájának ügyében korábban Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt is megszólalt egy Facebook-posztban.
„Még a ciklus elején, a 2020/21-es közösségi költségvetésben adta be valaki azt az ötletet, hogy létesüljön végre zebra az Astoriánál. A javaslat győzött és két évvel ezelőtt a döntések is megszülettek.
Mégse történt évekig semmi, tavaly is többször megígérték, de csak halogatást tapasztalhattunk
– pedig a tervek 2013 óta ott vannak a BKK fiókjában” – írta akkor.
Hozzátette: „Erre most, néhány nappal azután, hogy a Rákóczi út felújításáról és épp a hiányzó zebrák pótlásáról szóló főpolgármesteri programomról beszéltem több helyen, a BKK bejelentette: megcsinálják a három évvel ezelőtt eldöntött fejlesztést, felfestenek egy darab zebrát. Hajrá!”