Megdöbbentő ötlet: újabb metrót építenének Budapesten, a városhatárig érne
Egyre több DK-s polgármester folytat hazugságokra épülő vasútellenes kampányt.
A XVIII. kerületi utcafórumára még a baloldali vezetés, Szaniszló Sándorék is kilátogatottak. Lázár János azt mondta, aki a lajosmizsei vasútvonalat el akarja vinni a jelenlegi nyomvonaláról, ki akar tolni a pestszentimreiekkel.
Nyitókép forrása: Nagy Gábor / Mandiner.hu
Május 10-én rendkívüli utcafórumot tartottak Pestszentimre központjában, a vasútállomás mellett. A téma mások mellett a 142-es vonal felújítása volt, de szóba kerültek az önkormányzati és európai parlamenti voksolások is.
Egy nagyon rossz állapotban lévő vasútvonalról van szó, aminek fejlesztését – nagyon úgy tűnik – blokkolja a baloldali kerületi vezetés, Szaniszló Sándorék.
Mint azt megírtuk, a DK-s politikus úgymond „közösségi döntést” kínál, mondván, az ott élők joga meghatározni, hogy a 142-es vasútvonal pestszentimrei szakasza föld felett vagy föld alatt vezetett legyen a felújítást követően.
Csakhogy az utóbbi, metrószerű megoldás teljesen irreális opció, a jóval gazdagabb országok nagyvárosai sem engedhetik meg maguknak ezt a luxust, ráadásul – és ezt a Szaniszló vezette képviselő-testület pontosan tudja – a beruházás költségei olyan magasak lennének, hogy a társadalmi megtérülése negatív besorolást kapna, így az EU-s finanszírozás esélyét is kizárná.
Ezt is ajánljuk a témában
Egyre több DK-s polgármester folytat hazugságokra épülő vasútellenes kampányt.
Papp Tibor, a választókörzet fideszes képviselőjelöltje rögtön odaszúrt Szaniszlóéknak, akik mindent megtettek annak érdekében, hogy összefussanak Lázár János építési és közlekedési miniszterrel a fórum kezdete előtt. Jelezte – utalva az EP-voksolásokra és a szomszédban dúló háborúra –, a Fidesz-KDNP számára kiemelten fontos a béke, fontosnak tartják és lehetőséget látnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér visszavásárlásában, szeretnék megakadályozni, hogy Pestszentlőrinc-Pestszentimrén túlépítkezések történjenek, de történjen meg végre valahára a lajosmizsei vonal felújítása.
Ehhez kért segítséget a szaktárca vezetőjétől.
Ezt követően Ughy Attila, a városrész kormánypárti polgármesterjelöltje kapta meg a szót. Mint fogalmazott, ha bármi fejlesztés is történt a kerületben, az annak köszönhető, hogy azok alapjait 2019-et megelőzően a jobboldali városmenedzsment letett. Ughy először szót ejtett a 42-es villamosról, annak lehetséges fejlesztéséről – melyet minap ígért meg Karácsony Gergely a kerületieknek.
A jelenlegi főpolgármester egy plüssvillamost adott át gyurcsányista polgármestertársának, hogy „ebből lesz egyszer egy villamos”. „Otthon a kutyám szokott játszani ilyen plüssjátékokkal” – jegyezte meg a politikus.
Azonban, félretéve a tréfát, rátérve a 142-es vonal ügyére, Ughy úgy folytatta, hogy a jelenlegi helyzet – azonos szintű kereszteződések, lassújelekkel tarkított egyvágányú rendszer, elavult eszközpark, infrastruktúra – tarthatatlan, ezért szeretne ezeken az állapotokon a kormány javítani egy jelentős értékű beruházással.
Korszerű, elővárosi vasutat akarnak itt kialakítani.
Csakhogy Szaniszlóék most azért lobbiznak – kifürkészhetetlen okokból –, hogy szüntessék meg a jelenlegi nyomvonalat, a lajosmizsei vonatot pedig tegyék ki az M5-ös autópályához, vagy, ha ez nem opció, vigyék azt a föld alá, ezért áll ez a beruházás. Erre viszont nem lehet forrást találni, érhető okokból, fűzte hozzá a polgármesterjelölt.
Ezt is ajánljuk a témában
Az építési és közlekedési miniszter a Fidesz-KDNP pestszentimrei utcafórumán válaszolt kérdéseinkre.
És jött Lázár János tárcavezető.
Az építési és közlekedési miniszter nagyon jó előjelnek tekintette, hogy a lakossági fórumra Szaniszló és csapata is kilátogatott, merthogy a baloldali politikusok átadtak neki egy listát az elintézetlen ügyekről, „hogy az Attila meg én majd intézzem el”.
Lázár szerint az önkormányzati választások közeledtével jó előjel, hiszen úgy tűnik, „átadás-átvétel van készülőben”;
majd úgy vélte, a XVIII. kerületiek előtt óriási lehetőség áll nyitva azáltal, hogyha a fórumon úgyszintén résztvevő Ágostházy Szabolcs államtitkár („aki az összes EU-s pénzt a kezében tartja”) mellé a Fidesz-KDNP jelöltjei is megkapják a bizalmat a választópolgároktól június 9-én.
A tárcavezető emlékeztetett, Szaniszló, „a komcsi polgármester” 2019-ben húszezer szavazattal tudott nyerni; „de mi, fideszesek huszonötezer voksot kaptunk 2022-ben”; vagyis ötezerrel több kormánypárti szavazó van a városrészben, állította. „Hol vannak ők, rájuk van szükségünk, és megfogjuk nyerni a választást!” – tette hozzá.
A miniszter felvetette, azok, kik abban a reményben szavaztak a baloldalra 2019-ben, hogy minden jobb lesz, minden bizonnyal csalódottak. Sem a fővárosban, sem a kerületben nem lett jobb az élet.
Lázár rátérve a lajosmizsei vonal felújításának kérdéskörére, leszögezte: „teljes hülyeség, hogy a vonalat a föld alá kell vinni. A világon erre soha nem lesz pénz. Aki ilyet mond, nem alkalmas arra, hogy Önöket képviselje”.
Az viszont már egy relevánsabb kérdés, hogy ez a vasútvonal hol húzódjon, ám a tárcavezető szerint, aki ezt a vonalat el akarja innen vinni, ki akar tolni a pestszentimreiekkel.
Nem akarok csúnyább szavakat mondani, aki ezt a vasútvonalat innen elviszi, az ki fog magukkal b*szni.”
Ez a valóság, az átszállások miatt sokkal hosszabb lesz a menetidő a belváros irányába, mutatott rá. Majd emlékeztetett: a kabinet 1 milliárd forint értékben elkezdte a tervek elkészítését, elkészült a koncepcióterv, most már egy másik fázisban van a projekt, s 2025-re meglehetnek a kivitelezési tervek is.