Nincs új a nap alatt: exszocialista botrányhős is bekerült az árnyékkormányba
Önkormányzati árnyékminiszternek készül az MSZP-ből emigráló Szaniszló Sándor polgármester.
Teljesen irreális opció választására, a felszín alatt vezetett vasút ötletére motiválja a XVIII. kerületieket Szaniszló Sándor, ezzel százmilliárdos beruházást veszélyeztet. Vitézy Dávid szerint egyre több DK-s polgármester folytat hazugságokra épülő vasútellenes kampányt.
„Amíg Budapesten nagy lakótelepek vannak metró nélkül, szerintem csak a helyi választók félrevezetésére alkalmas Gyál és Pestszentimre családi házas központjába metrót követelni” – írta Vitézy Dávid, Magyarország egyik legelismertebb közlekedéssel foglalkozó szakértője, ám úgy tűnik, a XVIII. kerület DK-s polgármesterét, Szaniszló Sándort ez sem érdekli, továbbra is megpróbálja befolyásolni a kerületieket.
A választási siker után az MSZP-től gyorsan átigazoló politikus „közösségi döntést” kínál, mondván, az ott élők joga meghatározni, hogy a 142-es vasútvonal pestszentimrei szakasza föld felett vagy föld alatt vezetett legyen a felújítást követően.
Csakhogy az utóbbi, metrószerű megoldás teljesen irreális opció, hiszen jóval gazdagabb országok nagyvárosai sem engedhetik meg maguknak ezt a luxust,
ráadásul – és ezt a Szaniszló Sándor vezette képviselő-testület pontosan tudja – a beruházás költségei olyan magasak lennének, hogy a társadalmi megtérülése negatív besorolást kapna, így az EU-s finanszírozás esélyét is kizárná.
Ezt is ajánljuk a témában
Önkormányzati árnyékminiszternek készül az MSZP-ből emigráló Szaniszló Sándor polgármester.
Az „árnyékkormány” önkormányzati árnyékminisztere tehát úgy kínál két opciót a lakosságnak, hogy az egyik elképzelhetetlen, viszont a kerület ellenállása a másikat is veszélybe sodorhatja. Szaniszló Sándor már a nyáron is megpróbálta akadályozni a beruházást, amikor a vasutat az M5-ös autópálya mellé száműzte volna, ám a teljesen értelmezhetetlen ötlet olyan súlyos kritikákat kapott a helyiektől és a szakértőktől is, hogy gyorsan ejtették, a mostani „közösségi döntésben” sincs ott a lehetőségek között. Mivel ezen a vonalon nem járnak InterCity-k és tehervonatok, valójában éppen attól a 70 ezer embertől vitték volna jóval távolabb a vasutat, akik a felújítás után gyorsan és kényelmesen juthatnának be Budapest belvárosába.
Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében a „hazugságokra épülő vasútellenes kampánnyal” kapcsolatban rámutatott, ismét olyan kerület próbálja gátolni a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, amit DK-s polgármester vezet.
Nem ez az első alkalom, hogy Szaniszló Sándor mindent bevet a szavazatszerzésért: csupán néhány nappal készült el hamarabb az Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújítása, ő mégis két hónapról beszélt, ráadásul azt sem sikerült eldöntenie, hogy 300 vagy 400 millió forinttal lett olcsóbb a tervezettnél (állítólag).
A 142-es vasútvonal kapcsán már a Magyar Közlönyben is megjelent, hogy a kormány 514 milliárd forintot fordítana a tiszta üzemű városi-elővárosi közlekedés erősítéséért Budapesten és agglomerációs településein, ennek jelentős részét vélhetően erre a projektre költenék.
Több forrásból is úgy értesültünk, hogy az illetékes minisztérium még át is terveztette a kerületi szakaszt annak érdekében, hogy az önkormányzat ne akadályozza az engedélyek megszerzését, ám hiába, Szaniszló Sándorék nem hajlandók döntést hozni. A legutóbbi testületi ülés előtt ugyan a polgármester benyújtott egy előterjesztést a témában, ám ezt végül visszavonta arra hivatkozva, hogy „odafigyelnek a Pestszentimrén élők véleményére”.
A visszavonásnak az a magyarázata, hogy mi úgy látjuk az előzetes lakossági konzultációk alapján, ami még nem ért véget, hogy a pestszentimreiek döntő többsége egy olyan vasúti beruházást szeretne, amely nem a felszínen valósul meg
– jelentette ki Szaniszló Sándor.
Ezt is ajánljuk a témában
Néhány napból 2 hónap, 400 millió forintból csaknem 300 millió lett.
A szerző a Corvinák újságírója.
Nyitókép: Karácsony Gergely Facebook-oldala