Megdöbbentő ötlet: újabb metrót építenének Budapesten, a városhatárig érne

2023. december 26. 06:01

Teljesen irreális opció választására, a felszín alatt vezetett vasút ötletére motiválja a XVIII. kerületieket Szaniszló Sándor, ezzel százmilliárdos beruházást veszélyeztet. Vitézy Dávid szerint egyre több DK-s polgármester folytat hazugságokra épülő vasútellenes kampányt.

2023. december 26. 06:01
null
Klein Ron

„Amíg Budapesten nagy lakótelepek vannak metró nélkül, szerintem csak a helyi választók félrevezetésére alkalmas Gyál és Pestszentimre családi házas központjába metrót követelni” – írta Vitézy Dávid, Magyarország egyik legelismertebb közlekedéssel foglalkozó szakértője, ám úgy tűnik, a XVIII. kerület DK-s polgármesterét, Szaniszló Sándort ez sem érdekli, továbbra is megpróbálja befolyásolni a kerületieket.

A DK-s polgármester nem először támadja a fejlesztést

A választási siker után az MSZP-től gyorsan átigazoló politikus „közösségi döntést” kínál, mondván, az ott élők joga meghatározni, hogy a 142-es vasútvonal pestszentimrei szakasza föld felett vagy föld alatt vezetett legyen a felújítást követően.

Csakhogy az utóbbi, metrószerű megoldás teljesen irreális opció, hiszen jóval gazdagabb országok nagyvárosai sem engedhetik meg maguknak ezt a luxust,

ráadásul – és ezt a Szaniszló Sándor vezette képviselő-testület pontosan tudja – a beruházás költségei olyan magasak lennének, hogy a társadalmi megtérülése negatív besorolást kapna, így az EU-s finanszírozás esélyét is kizárná.

Ezt is ajánljuk a témában

Az „árnyékkormány” önkormányzati árnyékminisztere tehát úgy kínál két opciót a lakosságnak, hogy az egyik elképzelhetetlen, viszont a kerület ellenállása a másikat is veszélybe sodorhatja. Szaniszló Sándor már a nyáron is megpróbálta akadályozni a beruházást, amikor a vasutat az M5-ös autópálya mellé száműzte volna, ám a teljesen értelmezhetetlen ötlet olyan súlyos kritikákat kapott a helyiektől és a szakértőktől is, hogy gyorsan ejtették, a mostani „közösségi döntésben” sincs ott a lehetőségek között. Mivel ezen a vonalon nem járnak InterCity-k és tehervonatok, valójában éppen attól a 70 ezer embertől vitték volna jóval távolabb a vasutat, akik a felújítás után gyorsan és kényelmesen juthatnának be Budapest belvárosába.

Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében a „hazugságokra épülő vasútellenes kampánnyal” kapcsolatban rámutatott, ismét olyan kerület próbálja gátolni a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, amit DK-s polgármester vezet.

Szaniszló Sándor a lakosokra mutogatva nem hoz döntést

Nem ez az első alkalom, hogy Szaniszló Sándor mindent bevet a szavazatszerzésért: csupán néhány nappal készült el hamarabb az Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújítása, ő mégis két hónapról beszélt, ráadásul azt sem sikerült eldöntenie, hogy 300 vagy 400 millió forinttal lett olcsóbb a tervezettnél (állítólag).

A 142-es vasútvonal kapcsán már a Magyar Közlönyben is megjelent, hogy a kormány 514 milliárd forintot fordítana a tiszta üzemű városi-elővárosi közlekedés erősítéséért Budapesten és agglomerációs településein, ennek jelentős részét vélhetően erre a projektre költenék.

Több forrásból is úgy értesültünk, hogy az illetékes minisztérium még át is terveztette a kerületi szakaszt annak érdekében, hogy az önkormányzat ne akadályozza az engedélyek megszerzését, ám hiába, Szaniszló Sándorék nem hajlandók döntést hozni. A legutóbbi testületi ülés előtt ugyan a polgármester benyújtott egy előterjesztést a témában, ám ezt végül visszavonta arra hivatkozva, hogy „odafigyelnek a Pestszentimrén élők véleményére”.

A visszavonásnak az a magyarázata, hogy mi úgy látjuk az előzetes lakossági konzultációk alapján, ami még nem ért véget, hogy a pestszentimreiek döntő többsége egy olyan vasúti beruházást szeretne, amely nem a felszínen valósul meg

– jelentette ki Szaniszló Sándor.

Ezt is ajánljuk a témában

A szerző a Corvinák újságírója.

Nyitókép: Karácsony Gergely Facebook-oldala

Összesen 83 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
egy genetikusanalattvaló
2023. december 28. 02:04
Ez a Demszky elvtárs tuti receptje. 20 évig tudott vele kampányolni, de befejezni mégsem tudta. Kellett jönni egy normális gondolkodásra képes embernek, Tarlós Istvánnak, aki be tudta fejezni a metróépítést. Tanulság? Büfé és könyvtárszakos szófosókat nem szabad a politika közelébe engedni, mert a plebsz hülyítésén kívül másra nem képesek. Fogalmuk nincs, mi történik a városházán, még lopni is mások lopnak nekik. Demszkynek Hagyó és bűntársai. Karácsonynak a megszámlálhatatlan helyettese és tanácsadója.
Tarpibp
2023. december 27. 06:16
Szaniszló benne van egy 800 lakásos lakópark mutyiban, melyhez a 18. kerület építési övezeteit is át kellet alakítani. Petrovai képviselő ( a másik mutyi gép) javaslatára megalkották az újat, a Covid időszakban, kihagyva a képviselő testületet. 5 szintes épület is épülhet a kertes házak közt. Ehhez a 100-as vasút átjáróját kellett volna megépíteni, amit Lázár lefújt. Ez a Drakula ezért kampányol irreális dolgokkal. Most nem nokiás doboz a sláger, hanem a 90%-os kedvezmény.
ekeke1
2023. december 26. 20:29
"Megdöbbentő ötlet: újabb metrót építenének Budapesten, a városhatárig érne" Ugyan kérem.Lattuk a demszki-hagyoekat mit muveltek a négyes metróval:-P Viszont ötletként valljuk be, nyomában sincs annak mikor horváth Csaba előállt a befedett Duna elképzeléseivel... Muhaha
makapaka2
2023. december 26. 20:24
Geli,jövőre takarodó!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!