A hétfői írásbeli érettségi első felében volt feladat memoriterről, szerepelt a feladatok között Antigoné és Ady Endre is, a diákoknak egy lyukas szöveges feladatként többek között ki kellett egészíteniük egy kapott költeményt, valamint szereplők nevei alapján meghatározni egy adott mű címét, műfaját és annak szerzőjét. A második feladatban a diákoknak Karinthy Frigyes Az olasz fagylaltos című novelláját kellett elemezniük középszinten, akik viszont nem műelemzést választottak, azoknak Babits Mihály költészetéről kell egy általános témakifejtő esszét írniuk.
A Mandiner által megkérdezett pedagógus szerint az idei magyarérettségi se könnyebb, se kifejezetten nehezebb nem volt, mint az ezt megelőzőek. Lózsi Tamás, az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának egyetemi adjunktusa lapunknak az érettségit elemezve felidézte, hogy a tavalyi vizsgasorban még szerepelt a gyakorlati szövegalkotás, ehhez képest most egy irodalmi teszt került be az első feladatsorba.
Ez nem érhette meglepetésként a diákokat, régóta tudni, hogy ez lesz a követelményrendszer. Arról lehet vitatkozni, mennyire jó ez a változtatás vagy mennyire nem”
– tette hozzá az egyetemi tanár, aki személy szerint sajnálja, hogy kikerült a gyakorlati szövegalkotás, ami vagy érvelés volt vagy egy ajánlólevél megírása, Lózsi Tamás szerint ezek a feladatok fontos kompetenciákat mértek. „Ezzel szemben most ugye van egy irodalmi teszt tulajdonképpen, ami más jellegű tudást mér” – tette hozzá. Az első feladatban szereplő feladatokhoz, amelyekben Antigoné és Ady is szerepelt, Lózsi Tamás úgy véli, hogy ezek azért a törzsanyaghoz tartozó témák.
A lyukas szöveg lehetett a diákoknak a legnehezebb