Újabb dokumentumok igazolják: már 2019-ben is Bajnaiék segítették Karácsony kampányát
Fontos részleteket hozott nyilvánosságra a Szuverenitásvédelmi Hivatal.
A Magyar Nemzet újabb részleteket dolgozott fel a Szuverenitásvédelmi Hivatal által közzétett beszédes dokumentumokból.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt
A marketinges szakmában ismert „buyer persona” vagyis „vásárlói személy” fiktív profiljának kialakításához hasonló közösségi média elemzést is kínált a DatAdat cégcsoport Karácsony Gergely 2019-es önkormányzati kampányához – írta meg a Magyar Nemzet. A Szuverenitásvédelmi Hivatal hétfőn közzétett dokumentumainak egyike a „Nem aktivizálódott potenciális Karácsony Gergely-támogatók” című „social data persona elemzés”. A Magyar Nemzet a cikke szerint ez a munka
Karácsony Gergely kampányának optimalizálását szolgálta az akkor még főpolgármester-jelölt iránt el nem kötelezett, de a közélet iránt érdeklődő, ellenzéki médiumokon aktív nem kormánypárti és nem szélsőséges célcsoport egyes szegmenseinek megszólítására.
Az elemzésbe bevont felhasználókat részben manuális úton, másrészt algoritmusokon és kulcsszavakon alapuló kereséssel választották ki, miután beazonosították a célközönségnek és az elemzési kérdéseknek megfelelő Facebook-aktivitásokat és felületeket – írja a lap.
Az úgynevezett szegmentálás az érdeklődésalapú „big data klaszterezés” alapján, vagyis az egyes választói karakterek beazonosítása, majd célzott kampánnyal való elérése,
amit Bajnaiék az említett ajánlatukban felvázoltak, a Magyar Nemzet cikke szerint kísértetiesen hasonlít az emlékezetes Cambridge Analytica nevű brit politikai tanácsadó cég módszereire, amelyeket korábban az amerikai elnökválasztási, illetve a Brexit-kampányban is használtak.
A lap úgy fogalmaz: „A Datadat az elemzésben három választó szegmenst azonosított: a »baloldali kozmopolitát«, a »hagyományos baloldalit«, valamint a »szociális nacionalistát«. Az egyes célcsoportok személyiségjegyeit olyan részletekbe menően ábrázolták, ami például a baloldali kozmopolita profilját tekintve 25-45 év közötti, magasabb státuszú, magasan kvalifikált nőt jelent”.
A hagyományos baloldali karakterbe Bajnaiék szerint az 50 év feletti, átlagos státuszú, közepesen, vagy magasan kvalifikált férfiak és nők tartoznak. A szociális nacionalista, Jobbik-közeli profil az elemzés alapján 25-45 év közötti, alacsony státuszú, közepesen kvalifikált férfi – írja a Magyar Nemzet.
Ahogy arról korábban a Mandiner is beszámolt, hétfőn újabb fontos részleteket hozott nyilvánosságra a Szuverenitásvédelmi Hivatal Karácsony Gergely 2019-es főpolgármester-jelölti kampányával összefüggésben, amelyek erősítik az napokkal ezelőtt közzétett jelentésükben foglalt megállapításokat. A hivatal közösségi oldalán bemutatott két dokumentum a DatAdat szerepére világít rá, amit a Bajnai Gordon nevével fémjelzett cégcsoport Karácsony 2019-es önkormányzati kampányában töltött be.
Ezt is ajánljuk a témában
Fontos részleteket hozott nyilvánosságra a Szuverenitásvédelmi Hivatal.