„Lebuktak!” – így értékelte Vitézy Dávid Karácsonyék járatritkító akcióját (VIDEÓ)
Vitézy szerint a városvezetés „megpróbálta a fű alatt intézni az ügyet, miközben mindig arról van szó, hogy be kell vonni az érintetteket a döntésekbe”.
Villamosok és trolik is ritkultak.
„Villamosok és trolik is ritkultak: a zéróemissziós elektromos közlekedési módok is megkapták a magukét a péntektől hatályba lépett BKK járatritkítási csomagban. Elvileg ugyan közel 5 éve »klímavészhelyzetet« hirdettek, de ez a trolik és villamosok ritkításában nem akadályozta meg Budapest vezetését.
Továbbra is az a tény: 53 járat ritkult és egy sem lett sűrűbb. Az ebben a posztban szereplő példák a BudapestGO hivatalos adatai alapján:
- az Erzsébetvárost és Terézvárost kiszolgáló 70-es és 78-as trolibuszok
- Zugló lakótelepeit kiszolgáló 80-as és 81-es trolibuszok
- Zuglót és Erzsébetvárost felfűző 74-es trolibusz
- Pestszentlőrinc és Kispest villamos gerincjárata, a kispesti lakótelepet is kiszolgáló 50-es.
A zuglói trolikon 23, a többi említett járaton 15 százalékkal csökkent a kapacitás. Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön még azzal indokolta a múlt péntektől hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot, hogy a »home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak«. Nehéz belátni, hogy a zuglói vagy kispesti lakótelepeken lenne az otthoni munkának a legnagyobb hatása, amely ekkora férőhely-kapacitás kivonását indokolná.
Továbbra is azt kérem a főpolgármestertől, vonja vissza a járatritkítási csomagot! A közösségi közlekedés versenyképessége óriási érték Budapesten, amit nem szabadna így veszélyeztetni.”
***
Ezt is ajánljuk a témában
Vitézy szerint a városvezetés „megpróbálta a fű alatt intézni az ügyet, miközben mindig arról van szó, hogy be kell vonni az érintetteket a döntésekbe”.
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán