Megint felfestették Karácsonyék a rejtélyes BKK-sávot, amit még a KRESZ sem ismer
Ha eddig sem lett volna elég nagy dugó a Szent István körúton, na majd mostantól.
Nem nyerte el a személyszállítók tetszését, hogy elvettek tőlük egy újabb forgalmi sávot az egyik legforgalmasabb úton.
A főváros egyik legforgalmasabb szakasza a Nagykörút, ahol napszaktól függetlenül rendre hatalmas a forgalom. Itt közlekedik többek között a 9-es, a 191-es, a 26-os és a 291-es busz is, amely rendre dugóba került ami rendszeresen eredményezett csúszást a járat menetidejében.
A Főváros és a BKK válasza erre az volt, hogy készítettek egy pollerekkel elválasztott biciklisávot, és egy BKK-sávot, ahol a buszsávval ellentétben a taxi sem közlekedhet.
Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke egyetért Pető Attila „Kreszprofesszorral”, aki szerint jogilag értelmezhetetlen a BKK-sáv, mivel nincs benne a KRESZ-ben. Metál Zoltán kijelentette: a Szent István körúton létesített új sáv tekintetében a KRESZ szabályai a mérvadók.
„A KRESZ az elkülönített buszsáv kialakítását és használatát érthető módon szabályozza. Felsorolja hogy milyen járművek használhatják. A buszsávok kialakítását elsősorban a közösségi közlekedésben részt vevő járművek, buszok, trolibuszok és a taxik számára jelölik ki, hiszen a taxi gépjárművek is a közösségi közlekedés résztvevői azok számára, akik egyénileg szeretnék ezeket a közösségi közlekedésre kijelölt járműveket igénybe venni” – fogalmazott lapunknak nyilatkozva a taxis szövetség vezetője.
A Főváros kialakíthat BUSZ sávnak látszó BKK-sávokat, de azok attól még buszsávok maradnak”
– fogalmazott. Hozzátette: „amíg a KRESZ erre vonatkozó szabályozása nem változik, addig sem a Fővárosnak, sem a BKK-nak nincs jogalapja büntetni azokat a taxisokat, akik ezeket a buszsávokat használják”.
Ezt is ajánljuk a témában
Ha eddig sem lett volna elég nagy dugó a Szent István körúton, na majd mostantól.
Pető Attila „Kreszprofesszor” a napokban a Mandinert arról tájékoztatta, hogy amennyiben peres eljárás lenne a BKK-sáv használatából adódó büntetés miatt, a megmüntetett fél minden bizonnyal megnyeri azt.
Metál Zoltán a fentieket megerősítve úgy fogalmazott: korábban a rendőrség is foglalkozott a témával és hasonló álláspontot alakítottak ki. Ugyanakkor
természetesen ismét kérünk erre vonatkozó jogszabályi állásfoglalást a Rendőrségtől, mert nem szeretnénk mi sem jogszabálysértő magatartásra ösztönözni a taxisokat”
– tette hozzá.
Azzal kapcsolatos kérdésünkre, hogy mi a taxis szövetség álláspontja az új biciklisáv mellé helyezett pollerekről, a szövetség vezetője újfent elmondta: azokat teljesen feleslegesnek és értelmetlen pénzkidobásnak tartja.
Nem attól lesz a kerékpáros közlekedés biztonságos, hogy most még csak cölöpökkel, később akár egy „kínai nagyfallal” védjék a kerékpárosokat a gépjárművektől, hanem attól, ha minden járművel közlekedővel szemben elvárás lenne a KRESZ ismerete”
– húzta alá.
A változás miatt az autósok körében jelentős az elégedetlenség. A tapasztalatok ugyanis eddig azt bizonyítják, hogy drasztikusan lassult a közlekedés azokon a szakaszokon, ahol elvettek egy sávot az autóktól. Nincs ez másképp a Szent István körúton sem. Metál Zoltán szerint ugyanez a helyzet a taxisoknál is. Állítása szerint borítékolható a drasztikus menetidő-növekedés.
A cölöpök felszerelése után azok az áruszállító járművek, amik a Szent István körút üzleteibe szállítanak, már most csak azokon a helyeken tudnak megállni és rakodni, ahol erre lehetőségük van, azaz a szabad forgalmi sávokat tudják csak erre a célra igénybe venni” – osztotta meg gondolatait az Országos Taxis Szövetség vezetője.
Metál Zoltán szerint ráadásul ezt a problémát már hosszú hetek óta tapasztalhatják az Üllői úton a Kálvin tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszon is.
A menetidő változása a csúcsidőkben, akár a kétszeresére vagy akár a többszöröse is módosulhat, így nem biztos hogy ez a legjobb karácsonyi ajándék az autósoknak”
– jegyezte meg.
***
Ezt is ajánljuk a témában
„Szívesen összehozom a mentősofőrök krémjét a döntéshozókkal, a közlekedési szakemberekkel” – mondja lapunknak az OMSZ szóvivője.
Nyitókép: Ficsor Márton/Mandiner