Ezt nyilatkozta a MÁV-vezér a szárnyvonalak bezárásáról

2023. augusztus 05. 09:11

Megszólalt Pafféri Zoltán a bezárások kapcsán, mutatjuk, mit mondott!

2023. augusztus 05. 09:11
null

A magyar vasút nem marad ki a kötöttpályás közlekedés reneszánszából, de forráshiányos időkben átmeneti megoldásokra is szükség van – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport első embere. „Akár tartósan, akár átmenetileg bizonyul majd jobb megoldásnak egy-egy vonalon a buszközlekedés, Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából” – fogalmazott Pafféri Zoltán.

Ennek alátámasztására több konkrét érvet sorolt fel. „Ezt számos, a közelmúltban tervezett, elkezdődött vagy már befejezett nagyberuházásunk bizonyítja. Gondolok itt a KISS és FLIRT motorvonatflottánk felépítésére vagy annak folytatásaként arra a 115 mozdonyt érintő beszerzésünkre, amely kormányzati döntés esetén azonnal »élesedhet«” – mondta.

A bezárásokról

A minket sújtó iparági infláció eléri a 150–400 százalékot,

ami megeszi a járműbeszerzési büdzsénket és megnehezíti a meglévő járműpark karbantartását is. Amíg ez a helyzet fönnáll, sokkal takarékosabban kell gazdálkodnunk az erőforrásainkkal, és bizony áthidaló megoldásokat is be kell vetnünk” – válaszolt Pafféri Zoltán, aki kiemelte, hogy a kiválasztott vonalakon a közút párhuzamosan fut a vasúttal, tehát a buszos helyettesítés jó minőségben megoldható.

A teljes interjút itt tudják elolvasni.

 

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BPeter1978
2023. október 26. 10:48
A buszt kell megszüntetni ahová vezet vasút ha messze van akkor a helyi járat vagy az önkormányzat kiabusza igény szerint vigye a vonathoz az embereket... Ezek a vonalak lehetnének tavfelugyeletesek is vezető nelkül mivel a sebesség nem nagy... És olcsóbb lenne mint a busz... szerintem a vonat amúgy is kevesebbet fogyaszt... És persze lehetnének könnyebb szerkezetű kocsik is...
jobtvojumaty
2023. augusztus 07. 23:11
"Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából” Mármint Budapest, és az agglomeráció. Mert maga az ország le van szarva.
cutcopy
2023. augusztus 05. 13:20
Vicces hogy anno akik a szoclib szárnyvonalbezárásokat - vagy 40 szárnyvonalról beszélünk - védték, azok most milyen véres szájjal ellenzik ezt a 10 bezárás - amúgy a Fidesz kormány épp tízet indított újra 2010 után - szóval ahogy a szoclibsik nyilatkoztak a 13. havi nyugdíjról: "mi adtuk mi elvehetjük" most ebben az esetben is érvényes lehet.. )
Pelso j.
2023. augusztus 05. 12:37
A MÁV-vezér azt nyilatkozta, amit mondhat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!