Ennél többre kell, hogy képesek legyünk Magyarországon

2023. július 26. 17:46

Ismét nyilvánvaló, hogy a MÁV működési kultúrája és utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben.

2023. július 26. 17:46
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Nyilván nem történt katasztrófa, és végül megy a vonat, de azért az ismét nyilvánvaló volt, hogy a MÁV működési kultúrája és a saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben, ennél többre kell, hogy képesek legyünk Magyarországon. És ez nem is mind pénzkérdés – a villamosítás, a mozdonyok cseréje nyilván az, de a korrekt tájékoztatás megszervezése például a MÁV költségvetéséhez képest biztosan nem tétel. Apróságokon múlik, hogy az utas a néha elkerülhetetlenül bekövetkező bajban, zavar idején úgy érzi-e, hogy figyelnek rá és próbálják ellátni információkkal – nyilván amennyivel éppen az adott helyzetben lehet. 

Félreértés ne essék, tudom jól, hogy fél évig szolgáló közlekedési államtitkárként az arányos felelősségem ebben nekem is megvan,  bár az is tény, hogy próbáltunk mindent megtenni egy új flottabérleti konstrukcióval a rémes állapotú InterCity-flotta gyors megújítására, az országos közlekedésszervező létrehozásával az állam megrendelői szerepének megerősítésére, vagy épp a tavaly nyáron a balatoni vonalon történt hasonló összeomlás után természetesen nem csak elnézést kértünk az utasoktól, hanem a teljes forgalomirányítási és utastájékoztatási folyamatot elkezdtük újratervezni. Sajnos, ma utasként azt érzékeltem, nem sok eredménnyel.”

***

Kapcsolódó vélemény

VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület)

Facebook

Idézőjel

Miniszterelnök úr, mi lenne, ha végre, egyszer, valaki hozzáértőt nevezne ki a terület élére?

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kizokkentido
2023. július 27. 22:08
A MÁV botrányosan teljesített az elmúlt időszakban.
nakatomi
2023. július 27. 01:05
Érdemes elolvasni az FB bejegyzés elejét a konkrét esetről. Arról, hogy a MÁV majd' két órán keresztül nem adott tájékoztatást a pályaudvaron várakozóknak arról, hogy mi történt, ill. főként arról, hogy mi fog történni? Mikor indulnak a vonatok? Nyilván maguk sem tudták, hogy mikorra sikerül úrrá lenniük a problémán, de akkor is megengedhetetlen, hogy semmit sem kommunikáltak. Végül a nagy késéssel elinduló IC-re három vonatnyi, helyjeggyel rendelkező ember próbált felszállni.
Almassy
2023. július 27. 00:22
Miért siklott ki két szerelvény is a közelmúltban, esetenként több száz milliós kárt okozva?? Műszaki ok vagy szabotázs?! Nagy a kuss...
Tara Verde
2023. július 26. 22:23
Lehet a diszpécsereken vekengeni, de baromira nem ez a legfontosabb szempont. A magyar vasút áruszállításra optimalizált. Amíg ez így van, a tömegközlekedésben nem lesz valódi alternatíva a vasút. Mérlegelni kell, mi a kettő közül mi a fontosabb, szerintem speciel az áruszállítás. Olyan országokban, ahol kiválóan, percre pontosan működik a vasúti személyszállítás, mint pl. Hollandiában, ott a személyszállítás az elsődleges szempont. Nem véletlen, hogy a hollandoknál a vonatok tele vannak öltönyös utasokkal.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!