Vitézy Dávid Facebook-posztban leplezett egy újbudai képviselőt. Azt írja az LMP-s politikusról, „aki amúgy a Déli Körvasút megakadályozására alakult vasútellenes mozgalom főszervezője, most épp a máskor olyannyira féltett zöldet és a járdákat adja át a parkoló autóknak és legalizálja a járdán parkolást”.
A közlekedési szakértő egy, a 444-en megjelent cikkre utal, amelyből kiderül, Kreitler-Sas Mátét, a XI. kerületi Kanizsai utca képviselőjet zavarta, hogy az autók úgy parkolnak, hogy elfoglalják a járda egy részét, sokszor babakocsival és kerekesszékkel sem lehetett elférni. Ezért a javaslatára felfestettek egy fehér sávot, ezzel odaadtak az autósoknak egy félméternyit a gyalogosoknak járó közterületből. Szerinte így lehetett kikényszeríteni a KRESZ-ben szereplő másfél méter szabad járdát, egyébként pedig az autósok tiszteletben tartják a sávot.
Kreitler-Sas a cikk szerint tudja,
nem ez a tökéletes megoldás,
„egyéb optimalizálás is várható”, akár az utca teljes átépítése is, a halszálkás helyett a párhuzamos parkolás bevezetése, bár akkor feleannyi autó férne el.
Vitézy erre megjegyezte, érdekes ez a történet, „mert pontosan látható belőle, mennyire őszinte a vasútellenes »zöldpolitika« Újbudán.
Nyitókép: Kreitler-Sas Máté Facebook-oldala