Vitézy Dávid arról posztolt, Újbudán hogyan legalizálják a járdán parkolást

2023. május 26. 10:36

A közlekedési szakértő szerint a vasútellenes mozgalom főszervezője, az LMP-s Kreitler-Sas Máté sávot festetett fel az egyik utcában a járdára, ezzel egy fél méteres sávot elvettek a gyalogosoktól.

2023. május 26. 10:36
null

Vitézy Dávid Facebook-posztban leplezett egy újbudai képviselőt. Azt írja az LMP-s politikusról, „aki amúgy a Déli Körvasút megakadályozására alakult vasútellenes mozgalom főszervezője, most épp a máskor olyannyira féltett zöldet és a járdákat adja át a parkoló autóknak és legalizálja a járdán parkolást”

A közlekedési szakértő egy, a 444-en megjelent cikkre utal, amelyből kiderül, Kreitler-Sas Mátét, a XI. kerületi Kanizsai utca képviselőjet zavarta, hogy az autók úgy parkolnak, hogy elfoglalják a járda egy részét, sokszor babakocsival és kerekesszékkel sem lehetett elférni. Ezért a javaslatára felfestettek egy fehér sávot, ezzel odaadtak az autósoknak egy félméternyit a gyalogosoknak járó közterületből. Szerinte így lehetett kikényszeríteni a KRESZ-ben szereplő másfél méter szabad járdát, egyébként pedig  az autósok tiszteletben tartják a sávot.

Kreitler-Sas a cikk szerint tudja,

nem ez a tökéletes megoldás, 

„egyéb optimalizálás is várható”, akár az utca teljes átépítése is, a halszálkás helyett a párhuzamos parkolás bevezetése, bár akkor feleannyi autó férne el.

Vitézy erre megjegyezte, érdekes ez a történet, „mert pontosan látható belőle, mennyire őszinte a vasútellenes »zöldpolitika« Újbudán.

Nyitókép: Kreitler-Sas Máté Facebook-oldala

Kapcsolódó cikkek

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
olajfa1
2023. május 26. 16:25
Geli a nagyobb prémium érdekébe még a házak oldalára is ráfestene parkolóhelyet...
Kamionos76
2023. május 26. 16:23
Ez fáj neki, de biciklisek részére elvett és a jövőben lekerítendő sávok nem fájnak ennek a ....(nézzétek meg mit műveltek pl. XI. ker. Bartók Béla út, Budafoki út, Tétényi út - ráadásul most még tovább viszik). Faszom ebbea sok biciklisbe, add nem fizetnek, az autósok "pénzén élnek" (nem az ő adójuból fejleszik az útjaikat), feleősséget meg ritkán vállanak, és életveszélyes a nagy részük. Rendszámot minden biciklire + adót, min az autók után.
T. Péter
2023. május 26. 15:16
Eddig nem volt felfestés, a kocsik össze-vissza belógtak, gyakran sokkal jobban, mint most, tehát gyakran nem maradt meg a másfél méter _sem_ a gyalogosoknak. Most felfestettek egy sávot, hogy maximum odáig szabad belógni, tovább nem, tehát mögötte megmarad legalább a másfél méter. Vagyis, nem _vettek el_ semmit, inkább megpróbálták, hogy megmaradjon, ami a gyalogosoké. Pontosan mivel is van baj itt? Azon túl, hogy nyilván nem optimális, de hát ilyen széles az utca, nem gumiból van, és minden bizonnyal bántja Vitézy csőrét, hogy ez a figura a déli vasút ellen van, de ettől még újra: mi a baj pontosan ezzel a felfestett csíkkal? Persze, akármi történik, bele kell kötni, ez nyilvánvaló, de: ennyire átlátszóan értelmetlenül?
sorivo4
2023. május 26. 14:23
Az a nem optimális, amikor két percet állsz a pirosnál, miközben nem jön semmi szemből és simán elmehetnél. De ahhoz okoslámpák kellenének és okos szakemberek. Erre kéne inkább koncentrálni. Ha ilyet valaki meg tudna valósítani Budapesten, az csak te lennél. Nem kéne másra pazarolnod a tehetséged.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik