Horror: karóba húzta magát egy amerikai turista Rómában

Húsz percig szenvedett a vaskerítésen, mire segítettek rajta.

Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat!
Március elején volt Magyarország történetének egyik legsúlyosabb közlekedési balesete: az M1-es autópályán egy hirtelen porvihar miatt negyven autó és kamion ütközött össze, a járművek fele ki is égett. A katasztrófában egy ember vesztette életét, többen súlyos sérülést szenvedtek.
Az Országos Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint amennyiben elkerülhetetlen, hogy állóra fékezzük az autót a sztrádán, akkor a legfontosabb, hogy a KRESZ előírása szerint a belső sávban haladók a sáv bal szélére húzódjanak, a többi sávban közlekedők peddig jobbra, hogy a
A Vezess összefoglalója szerint, amennyiben lehet, érdemes elkerülni a hirtelen fékezést és a teljes megállást, mert a hátulról jövők könnyen ráfutásos balesetet okozhatnak, így azt javasolják, hogy az óvatos, lassabb haladás a lehető legjobb megoldás.
A KRESZ kimondja továbbá, hogy a szemtanúknak kötelességük a tőlük elvárható segítséget nyújtani, amennyiben van poroltó az autóban, azt kötelesek a balesetben nem érintett sofőrök használni. „Aki a tőle elvárható segítséget megadta és a továbbiakban már nem tud segíteni, akkor célszerű az esemény helyszínétől távolabb, szalagkorláton kívül várakozni, így nem akadályozva a mentési munkában részt vevőket” – fogalmaztak.
A rendőrség azt tanácsolja, hogy
Úgy folytatták, hogy olyan sebességgel kell közlekedni, hogy az ahhoz tartozó féktávolság ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza. A legfontosabb, ha változnak a körülmények, akkor óvatosan csökkenteni kell a sebességet, majd felkészülni, hátha szükség lesz hirtelen kormánymozdulatra a baleset elkerülése érdekében.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter