„Tegyük újra kicsivé Oroszországot” feliratban bukkant fel, egyből kitiltották Budapesten a litván sportolót
Nem tetszett neki az, ahogy a szervezők az oroszokkal bántak.
Kora ősszel emelte meg a budapesti parkolási árakat a fővárosi vezetés, egy rövid számolással azonban kiderül, ha csak három napot jár be az ember dolgozni, már akkor megéri mélygarázsba venni egy helyet.
Az elmúlt évek legnagyobb drágulása történt szeptember legelején a fővárosban:
Az alapkoncepció még nem is lett volna rossz, ugyanis az eredeti kommüniké szerint a cél az volt, hogy egységesebbé tegyék az amúgy rendkívül széttöredezett parkolási zónákat. Azonban a kivitelezés már nem sikerült ennyire jóra. A Fővárosi Közgyűlés június 29-i ülésén döntött arról, hogy a 27-féle parkolási zóna helyett négy zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be. Itt meg is kellett volna állni, de nem tették, mert alaposan megemelték a parkolási díjakat.
A legdrágább „A” zónában, mely Újlipótvárostól indul és a teljes belváros érintésével a IX. kerületi Dandár utcáig tart, beleértve Buda belső részét és még a pesti Lőportárdűlőt is, egy óra utcán várakozásért 600 forintot kell fizetni. A fizetős időszak ráadásul reggel nyolc és este tíz (!) között tart. Az sem jár jól, aki bliccelni próbál, mert a büntetési tételeket is alaposan megemelték.
Ha valaki úgy határoz, hogy nem akarja teljesen őrizetlenül az utcán hagyni az autóját, választhat a környező garázsok közül. A Budapesten hétköznap, napközben parkolók nagy része az agglomerációból jár be dolgozni és érthetően nincsen várakozási engedélye. Ha nincs szerencséje és munkahelyén nem tud parkolni, akkor
Az egyik legsikeresebb, parkolással foglalkozó hazai startup, a ParkL térképén látható, mennyi mélygarázs várja az autósokat, áraik jellemzően olcsóbbak, mint az utcai várakozásé, ráadásul itt egy fedett, relatív biztonságosabb helyen tud a gépjármű várakozni.
Ha valaki olyan szerencsés, hogy a munkahelye közelében van egy pláza, akkor még olcsóbban kijöhet a parkolási mizériából. A legtöbb bevásárlóközpontnál van lehetőség havi parkolóbérlet vásárlására, melyeknek összege jellemzően havi szinten bruttó húszezer forint körül mozog.
A közelében van Budapest legnagyobb és legnépszerűbb plázája, a Westend. A Nyugati az „A” zóna közepén áll, azaz óránként 600 forintot kell letenni az utcán történő parkolásért. Ha fiktív történetünk alanya reggel kilenctől ötig dolgozik, mint a legtöbb fővárosi, akkor napi 4800 forintjába kerül az utcán parkolás.
Ezzel szemben a Westend mélygarázsában 500 forint óránként a fizetendő, de vannak szabadtéri parkolóik is napi 1000-1500 forintért,
A havibérletek tekintetében a Westend meglehetősen drága, ugyanis 46000 forintot kérnek, ám akkor a parkolót 0-24 bármikor használhatjuk. Ha erre nincs igény, akkor napi 12 óra parkolásra jogosító már csak 37500 forint, míg a szabadtéri parkolójukba a havibérlet csak 16 ezer forint. Jellemzően azonban a plázáknál várólista van a megugrott igények miatt, így könnyen lehet, hogy egy pár hetet várni kell, míg felszabadul egy bérlet.
A munkahelyek többségénél már bevett szokás a home office, ha azzal számolunk, hogy három napot kell hetente bejárnia, az havi 12 munkába járást jelent, azaz a Nyugati tér környékét tekintve
A közterületi parkolás érthetően az emelés miatt nem éri meg, erre az autósok is rájöttek, így az összeg, ami eddig a főváros kasszájába került, magáncégekhez kerül.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán