Miközben forráshiányról beszélt a BKV, 2021 nyarán éppen nyertest hirdettek. A Magyar Kikötő Zrt. lett a győztes pályázó, és már csak a szerződéskötés hiányzott. Ám július közepén az első számú vesztes, a Rubin Group Kft. jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közlekedési Döntőbizottsághoz a közbeszerzési eljárással szemben. Lapunk hozzájutott az eljárási dokumentációhoz: ebben öt előzetes vitarendezési kérelmet találtunk; menetközben az összes vesztesnek bizonyult pályázó benyújtott ilyet.
Az a két cég, amely a legtovább versenyben maradt a későbbi győztessel szemben, azt kommunikálta: a nyertes referenciája nem volt valós, egyikük, a már említett Rubin Group azt is felrótta a pályáztató BKV-nak, hogy első kérelme nyomán nem kizárta a szerinte hamis adatot szolgáltató későbbi győztest, hanem csak hiánypótlásra, újabb referencia becsatolására szólította fel. Végül bár a Közbeszerzési Döntőbizottság ejtette az ügyet, és tavaly ősszel a BKV is úgy nyilatkozott, megteremtődött a szolgáltatás biztos alapja a pályázattal, sosem írták alá a megállapodást a győztessel. Így aztán ahogy a BKV és a BKK 2022-es üzleti tervében nem találunk utalást a hivatásforgalmi hajóközlekedés helyreállítására, úgy
a Duna habjain továbbra sem találkozhatunk a Hófehérke, Budavár, Várhegy, Lágymányos, Lánchíd, Pestbuda, Hungária feliratú BKV-hajókkal.
Azt kommunikálta idén is a BKV, hogy a restrikciós ok: forráshiány és kormányzati elvonások.
Nem vált be a spórolási szándék