Pintér Sándor: Ősszel felmérés lesz az iskolákban a gyerekek képességeiről

2022. június 24. 13:50

„Csendőrségre nincs szükség” – mondta a belügyminiszter a Károli Gáspár Református Egyetem Szabadegyetemén.

2022. június 24. 13:50
null

A Károli Gáspár Református Egyetem Szabadegyetemén vett részt Pintér Sándor, ahol volt minisztertársa, Trócsányi László készített vele portréinterjút. A beszélgetésről az Infostart számolt be.

Kiderült: a belügyminiszter nehezen érteti meg magát azokkal az európai belügyminiszterekkel, akik egész életükben politikusok voltak és a párthátterük miatt kötött mandátummal érkeznek a tárgyalásokra. Ő nem tartozik ezek közé,

Csak kereteket kap Orbán Viktortól – hangsúlyozta a tárcavezető, aki egyébként  126 nap múlva a legtovább hivatalban lévő magyar belügyminiszter lesz, és

egyelőre nem tervezi a nyugdíjba vonulást.

Csendőrségre nincs szükség” – válaszolta Pintér egy kérdésre, amely a legújabb Alaptörvény-módosítások és a Mi Hazánk javaslata miatt vált aktuálissá.

Pintér Sándor kitért a rendőrhiányra is. Azt mondta, van hiány, szeretnék, hogy ezt mielőbb fel tudnák tölteni. A hiány okát abban látja, hogy jól megy a gazdaság, és a gazdaságban az összes hivatásos múlttal rendelkezőt szívesen veszik.

Az oktatás területén elsősorban a gyerekek érdekét kell figyelembe venni – szögezte le.

A tanároknak például meg kell mondaniuk, hogy szerintük mekkora az optimális osztálylétszám – mondta Pintér, aki a pedagógusbérekre nem tért ki, ellenben PISA-teszteredményeket kommentálva bejelentette, hogy ősszel, szeptember-október elején felmérést készítenek a magyar diákok képességeiről.

Az egészségügyben is a betegek érdeke az első; egyúttal átszervezéseket ígért az ágazatnak, de azt nem részletezte, hogy melyek lesznek ezek – zárul a tudósítás.

Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Összesen 105 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
annamanna
2022. június 24. 16:04
Tehát felmérik a gyerekek képességeit. Remek. 1. Milyen képességeiket? Ez mit jelent konkrétabban? 2. Mi következik belőle? Mert az oktatási rendszer minden változásához forrásokat kell tudni rendelni, és az kegyetlenül sok pénz. Amihez sajnos nem elég Pintér jószándéka és precízsége. 3. Mindezek ellenére egy országos felmérés önmagában még akkor is üdvözlendő, ha nem következik belőle semmilyen rendszerszintű változás, csak mondjuk megismétlik félévkor és év végén, hogy össze lehessen vetni belőle egy tanuló egy év alatti fejlődésének szintjét. (Természetesen a visszaesésnek lehet iskolán kívüli oka is, betegség, otthoni balhé, depresszió, szülők válása stb). Ami az ideális osztálylétszámot illeti, ez nagyon függ attól, hogy kik vannak az osztályban, mert "sok jó ember kis helyen is elfér", de "egy kicsiny kovász az egész tésztát megkeleszti". Tehát minél "nehezebb" a gyerekanyag, annál kevesebb diákkal lehet egyszerre bírni. Plusz függ a szülőktől is, mert ahol a szülők biztosítják a gyerekeiknek a plusz magánórákat, korrepetálásokat, ott a "tehetséggondozás" sem terheli meg annyira az iskolát, mint ahol nincs semmi háttér, csak az iskola. Annyit talán viszonylag csekély szervezési összegekből el lehetne érni (és felteszem, talán Pintér is effélére gondol gyors kiigazításként), hogy egyfajta elérhető körzeten belül (azaz néhány párhuzamos osztályonként, ami jelenthet egy nagyobb iskolát, vagy mondjuk öt darab kis falusi iskolát) - szóval egyfajta körzeten belül a képességeik szerint rendezzék a tanárok osztályokba a diákokat, hogy némileg homogénebb közegeket hozzanak létre, akikkel jobban lehet egyszerre haladni, és akár a falvak közti utaztatást is jobban megszervezni, hogy homogénebb csoportokban lehessen tanítani, és a tanárokat is úgy rendezni, hogy az egyes osztálytípusokban különböző problémákra tudjanak inkább odafigyelni, tehát más és más feladat legyen inkább a fókuszban. Ehhez is pluszpénzek kellenek, mivel valamennyivel megnövelné a gyerekek utaztatását, de ez elég nagy volumenben jelenleg is működik. Viszont, ha ez miniszteriális rendelet volna, és nem "fű alatti", családon belüli megoldás, akkor már mindenképpen központi pénzekből kellene a diákok utazásait is megszervezni, nem feltétlenül az oktatási (pontosabban belügyi) tárca pénzeiből, hanem más forrásokból, de mindenképpen pénzbe kerülne ez is, és ez még a lehető legcsekélyebb változtatás volna.
olajfa1
2022. június 24. 14:57
Remélem hogy ahol "kibukik" hogy a TANÁR ROSSZUL TELJESÍT... ott azt a "rosszul teljesítő tanárt "megfelelően jutalmazzák"!!!... A libbancs sajtóban meg médiában évtizedeken át az ment, hogy MINDEN TANÁK KITÜNŐEN VÉGZI A MUNKÁJÁT!!!...-da a "liberális tanárok" még a kitűnőnél is kitűnőbben" végzik a munkájukat!!!... /dolgoztam egy amerikai multinál... és a munkakörömből kifolyólag a szakmai főnököm ellenőrzésekor mondta hogy az amik úgy tartják hogy "MINDENT MÉRNI KELL!!! HA VALAMI "MEGFOGHATATLAN ÉS MÉRHETETLEN"... AKKOR AZT ELÖSSZÖR MÉRHETŐVÉ KELL TENNI... AZTÁN UTÁNNA MÉRNI KELL!!! -ÉS ÖSSZEHASONLÍTANI!!!!+ Ebben tökéletesen igazuk van az amiknak... és igen! MINDENT MÉRHETŐVÉ LEHET TENNI! még a tanítás minőségét is!!!!!!/
Pelso j.
2022. június 24. 14:43
Nem a gyerekek képességeit kellene felmérni, hanem a tiéteket.
Sulammit
2022. június 24. 14:43
Szeptemberben semmiképp. Nyáron mindent elfelejtenek a gyerekek. Különben is szeptemberben az előző év lemaradt tananyaga, ill. ismétlései vannak. 20-25 fő már ideális lenne. Ahol sok a gyengeképességű gyerek egy osztályban, ott 20 is sok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!