a történelem ritkán engedi meg egy országnak, hogy ne foglalkozzon az előtte álló kihívásokkal és fenyegetésekkel.
Magyarország történelmi tapasztalatai révén tudatában van annak, hogy a kölcsönös hűség mély és szoros köteléke nem csak a nemzet túlélésének záloga, hanem annak is, hogy a hűség legbiztosabb táptalaja a házasság, a család. Csak ebben a társadalmi egységben hagyhatnak igazán erős nyomot a fejlődő lélekben és intellektusban az olyan erények, mint az áldozat, az önfegyelem és a személyes felelősségvállalás. A Fidesz ennek megfelelően igyekezett úgy sáfárkodni az állami forrásokkal, hogy anélkül, hogy bárkire ráerőltetné ezeket az értékeket, legalább biztosítsa a konzervatív családi értékek jegyében élők jutalmazását, s hogy azok gyakorlását megkönnyítse az átlagember számára: a három vagy több gyermeket nevelő házaspárok például kb. 26 000 fontnak megfelelő vissza nem térítendő támogatásban részesülnek.
Whittle szerint Magyarország gyermekszülést ösztönző politikája mostanra „bőségesen megtérülni látszik”: a 2021-es költségvetésben mintegy 7,5 milliárd eurót, az éves nemzeti össztermék 5,2 százalékának megfelelő összeget allokáltak családtámogatási célokra, 2020-ban több mint 92 000 gyermek született az országban, ami 3,4 százalékkal haladta meg a megelőző évben születettek számát, de ötven százalékkal emelkedett a házasságkötések száma is. Igaz, a vonatkozó intézkedések eredeti célja részben a negyven éve tartó magyarországi demográfiai hanyatlás megállítása és megfordítása, mélyebb elemzés alapján azonban kijelenthető, ezek az intézkedések azért is jelentősek, mert megkoronázták a házasságot és a családot
mint a társadalom legfontosabb alkotóelemét, amely meghatározza a nemzet erejét.
Természetesen a jogállamiság központi jelentőségű kérdés a konzervatív tradíció számára az Egyesült Királyságban. Magyarország kulturális önbizalmának elismerése, vagy az hogy családpolitikájának brit kontextusba történő integrálása mellett érvelünk, egyáltalán nem áll ellentétben azzal, hogy a jog uralmát a hatalom fölé helyezzük, akármit is állítanak erről Magyarország kritikusai.
Nem helytálló az állítás, hogy a törvény uralkodik egy politikai közösség felett, ha nem szent és sérthetetlen a következő három elv. Először, az állam nem gyakorolhat olyan hatalmat, amellyel nem a törvény ruházza fel minisztereit. Másodszor, a törvény egyformán érvényes a politikai közösség minden egyes tagjára, aki az ország határain belül él. Végül, kizárólag független, politikai elfogultságtól mentes bírák értelmezhetik a törvény rendelkezéseit jogi kötelmet keletkeztető, végrehajtható módon.
A „jogállamiság” kifejezés angol eredetű, de az alapfogalom Arisztotelész Politika című művéig vezethető vissza: „Helyesebb, ha a jog uralkodik, mintha bármely polgár teszi”. Alapvető fontosságú ez, mert noha Arisztotelész kétségtelenül úgy gondolta, hogy a jog soha nem válhat zsarnokok játékszerévé, abban is különbözött a mai liberálisoktól, hogy meggyőződése szerint a polis elválaszthatatlan a közjó koncepciójától, bármi is legyen az. Anélkül, hogy hitt volna a „semleges” állam eszméjében, Arisztotelész úgy gondolta, az ember természetétől fogva társadalmi lény, pontosan azért, mert „egyedül az embernek van fogalma jóról és rosszról, igazságosságról és igazságtalanságról, és egyéb minőségekről; az efféle dolgok jegyében alkotott társulás a család és a város alapja.”
Ugyanezek a minőségek képezik egy ország alapját is – Arisztotelésznek igazán elnézhetjük, hogy a nemzetállamok kora előtt élt. Vegyük figyelembe azt is, hogy Arisztotelész „társulás” szava, a koinōnia (κοινωνία), nem csak azt jelenti, valamely közösségben élni pusztán azért, hogy élvezzük annak előnyeit. A koinōnia jelentéséhez közelebb áll a „közös vállalkozás” eszméje, a közélet közösségi projektje, méghozzá egyértelmű erkölcsi céllal.
A magyarok döntöttek: az ő közös vállalkozásuk az, hogy megőrzik országuk szuverenitását,
beleértve annak egyedi nemzeti kultúráját és erkölcsi normáit, valamint saját részüket a keresztény Nyugat civilizációjában. A magyarok nem akarnak többet, csak azt, hogy jogukban álljon ezeket a vallási értékeket és szekuláris eredményeket továbbadni, hogy gyermekeik azt örökölhessék, amit megérdemelnek.
A keserves baloldali jajveszékelés ellenére, a Fidesz törekvése a közerkölcsök megerősítésére és egy kollektív hazafiság-érzés ösztönzésére semmilyen módon nem értelmezhető úgy, hogy az a magyar állam feletti főhatalmat a törvények helyett Orbán kezébe adná. Ezen a világon nem létezik hibátlan, makulátlan jellem – a legritkább esetben fordul elő ilyen a kormányzati vezetői között. Azonban mindenképpen ígéretes fejleménynek tekinthető, hogy a New Culture Forum újabban elegáns dokumentumfilmeket készít, megkérdőjelezi a Magyarországgal kapcsolatos liberális közhelyeket, és olyan őszinte kíváncsisággal nyúl a témához, amire igen nagy szükség lenne, azonban hosszú ideje száműzték minden más fórumról.