Érkezhet az ifjabb Sarkozy a francia politikába, és nem akárki a példaképe
A volt elnök fia az elmúlt 15 év nagy részét az Egyesült Államokban töltötte, s innen visszatérve jelent meg a francia nyilvánosságban.
Itt az utolsó választások előtti Like Fight! Ezúttal a március 25-31. közötti időszakot vizsgáltuk.
Béres Sándor írása
***
Fontos! A Lájkok száma nem egyenlő a szavazatok számával!
Bármit is mutatnak a közösségi oldalak számai, bármi is legyen az állás a Facebookon, fontos megemlítenünk, hogy lájkokkal még soha nem nyertek választásokat. Az alábbi adatok leginkább a táborok lelkesedését mutatják, nem szabad összetéveszteni őket hagyományos, közvéleménykutatási adatokkal!
A Facebook interakciószámaiból (lájkok, kommentek, megosztások) jelentős jobboldali fölényt láthatunk az elmúlt időszakot vizsgálva: beindult a hajrá, napról napra nőnek az interakciószámok, amelyek Orbán Viktor esetében bőven átlépték az 1.2 milliós álomhatárt a vizsgált időszakban (csak pénteken több volt, mint 200 ezer interakciót kapott a kormányfő oldala), ezzel szemben
és még önmagához képest sem tudott növekedni.
A baloldali stratégia hiányosságait talán az rajzolja ki leginkább (fenti kép), hogy az EzAlényeg-hálózat és az Erősítő jelentős hátrányba került a Megafon hatékonysági mutatói mellett.
Míg a két nagy baloldali projekt összeadva sem termel meg 120 ezer interakciót egy héten, a Megafon bőven meghaladta az egymilliót.
Orbán Viktor nemcsak magabiztosan nyerte a politikusok versenyét, de több mint kétszeres előnyre tett szert a 20 millió forintos hirdetési költségvetéssel megtámogatott Márki-Zay Péterrel szemben is – derül ki a vezető politikusok versenyét vizsgálva. Soha senki nem hozott annyi interakciót, sőt, még csak meg sem közelítette azt az 1.2 milliós számot, amit Orbán Viktor Facebook-oldala produkált.
A jobboldali tábor lelkesültségét jól mutatja, hogy Márki Zayt még Szijjártó Péter is megszorongatta a kampány utolsó hetében. Noha Márki-Zay oldala szórja a kommenteket, egyre durvább, keményebb üzenetek kerülnek ki a politikus Facebook-falára, mindhiába, a baloldali jelöltnek látszólag nem sikerül hajráznia, nehezen tud új embereket bevonzani, még ezekben az utolsó, nagyon fontos napokban is.
A Fidesz közel 800 ezres interakciószámával a pártokra kiosztott interakciók 62 százalékát zsebelte be. Szakmai szemmel nézve a párt előnye annak is köszönhető, hogy láthatóan nagyenergiát fektetnek a minőségi tartalmakba. A Fidesz Facebook-oldalán mondhatni nincs olyan közösségi-média tartalomtípus, megoldás, amit ne vetettek volna be.
A pártok versenyének nagy meglepetése a vizsgált időszakban a Kétfarkú Kutya Párt elképesztő hajrája, hiszen immár 13 százalék körüli interakció-arányukkal
Azt már tendenciának látszott, hogy a Facebookon stabilan 5 százalék felett teljesített a Kétfarkú Kutya Párt, azonban legutóbbi eredményük egészen komoly szintlépést jelent számukra, egyúttal a baloldali kampány és a kormányváltási remények összeomlására is utalhat.
A közösségi oldalon tapasztalt tevékenységüket vizsgálva úgy látszik, a Fidesz számára nincs nyerhetetlen választókerület. A párt láthatóan szinte minden jelöltje nagyon komolyan veszi a kampányt, nem hagynak egyetlen szavazatot sem elveszni. A mostani, 89:17 arányú győzelmük az online térben azt mutatja, az országosan ismert baloldali politikusok és nagyra fújt Facebook-oldalaik maradtak csak versenyben a jobboldali jelöltekkel szemben.
A jobboldali véleményvezérek nem tétlenkedtek az elmúlt időszakban sem. Majdnem annyi interakciót sikerült összehozniuk a héten, mint a baloldal vezető politikusainak. A kampány végére kiderült, a ciklus talán a legnagyobb kampánytechnológiai innovációja a Megafon létrehozása volt, nagy kérdés maradt: elég lesz-e ez most vasárnap a jobboldal számára?
***
Reggel hatkor nyitnak vasárnap a szavazóhelyiségek
Milyen okmányok szükségesek a szavazáshoz? Mikor vannak nyitva a szavazóhelyiségek? Borítékba kell-e rakni a szavazólapot? Mi történik, ha észrevesszük, hogy lejárt a személyi igazolványunk? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a holnapi országgyűlési választáshoz és népszavazáshoz. A cikk folytatásához kattintson ide!
***
Április első vasárnapján újabb négy évre határozzuk meg az ország sorsát, hazánk minden magyar állampolgára eldöntheti milyen irányba tartson közös utunk.
Az elmúlt 30 évben nem foglalkoztatta a politika? Esetleg még nincs is személyes tapasztalata a rendszerváltás utáni időszakból? Vagy csupán szeretné hazánk jelenlegi helyzetét reálisan látni, mielőtt döntést hozna saját és gyermeke jövőjéről? A Mandiner Választási Különszáma erre kínál lehetőséget!
A Mandiner Választási Különszámát ezekben az üzletekben vásárolhatja meg!