A hazai felsőoktatásban a 2019/2020. tanévben, 64 intézményben 23 ezer oktató 285 ezer hallgatót oktatott.
Az ágazatra a GDP 0,8 százalékát, a közkiadásokból mintegy 200 milliárd forintot fordított 2018-ban a kormány. A 2012-es stratégia az ÁSZ szerint a nemzetközi trendeknek megfelelően tárgyalja az egyetemek társadalmi szerepének változását, az oktatást, a kutatást, illetve a harmadik missziós tudásszolgáltatást szerepét.
Digitalizáció és online oktatás
Napjainkban a digitális oktatás átalakította a tudáscserét, a számonkérés folyamatait. Ugyanakkor az elemzés szerint az online és digitális formák egyrészt lehetőséget adhatnak a tananyag, illetve előadások tartalmának előzetes egyeztetésére és kontrollálására, a jó gyakorlatok rögzítésére, továbbá tanulást segítő oktatóprogramok, digitális tananyagok minőségbiztosítására.
Másrészt a digitális tananyagok egyenlő hozzáférést biztosíthatnak a felsőoktatásban tanulók számára a tananyagokhoz, azonos oktatásminőséget garantálnak. Ráadásul az oktató-programok, kompetenciaszint-mérések, számonkérések digitális formái lehetőséget teremtenek a visszacsatolásra is, a megszerzett tudás standardizált mérésére, intézményi szintű összehasonlítására. A digitális rendszerekbe kontrollpontok illeszthetőek, amelyek alkalmasak az elsajátított ismeretek értékelésére, minősítésére – sorolja az ÁSZ.