Csakhogy a Világgazdaság információi szerint a BKV olyan mértékben csökkentené az érintett aluljárók akadálymentesítésére a metróprojekt költségvetésében előirányzott összeget, hogy abból már nem lenne megoldható a fentebb jelzett uniós kritérium teljesítése. A Városháza szerint ellenben nincs változás a projektben, és akadálymentes lesz a 3-as metró, a költségekről és az időpontról azonban nincs konkrétum.
Az amúgy is leharcolt állapotban lévő Határ úti aluljáró (a metrómegállót már felújították) bizonytalan helyzete, a teljes akadálymentesítés megoldatlansága miatt Budapest 9. választókerületének potenciális baloldali parlamenti képviselőjelöltjeihez, illetve Gajda Péter kispesti MSZP-s polgármesterhez fordultunk, február 11-én. Azt kérdeztük tőlük, mit gondolnak a főváros halogatásáról? Továbbá: terveznek-e lépéseket a fejlesztés kikényszerítése érdekében, tájékozódnak-e a Fővárosi Önkormányzatnál?
Az elmúlt napokban se a szocialista, a térséget jelenleg is a törvényhozásban képviselő Burány Sándor, se az információink szerint a jelöltségért az előválasztáson ringbe szálló, DK-s Arató Gergely, se pedig a momentumos Paróczai Anikó nem válaszolt.
Pap Sándor szerint fontos kimondani:
Budapest kap egy komplett metrófelújítást ajándékba – a több, mint 200 milliárdos költséget ugyanis a kormány és az Európai Unió állja,