Bár a Városháza fogadkozik, máig nem tisztázódott megnyugtató módon a Határ úti aluljáró felújításának ügye. Az érintett ellenzéki jelölteknél érdeklődtünk, mit gondolnak a kialakult helyzetről. Egyelőre hiába.
Megírtuk: bár maga a 3-as metró felújítása – ami természetesen tartalmazza az állomásokat is –, ha némi csúszással és drágulással, de halad, a metróvonalhoz kapcsolódó aluljárók felújítását külön program keretében végezné el a BKK, illetve a főváros. Ennek elindítására azonban egyelőre nem került sor, s megkeresésünkre a Fővárosi Önkormányzat sem nyilatkozott még arról, mikorra tervezik. Pedig Karácsony Gergely tavaly februárban, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának ülésén, majd
A Főpolgármesteri Hivatal szűkszavú, a 444 után némi csúszással a Mandinernek is megküldött tájékoztatásában minden érdemi kapaszkodó nélkül mindössze annyit közölt, hogy a Göncz Árpád városközpont (korábbi nevén Árpád híd) és a Határ út állomásokhoz kapcsolódó aluljárók felújítására vonatkozó közbeszerzési eljárás előkészítés alatt áll.
Akadozó akadálymentesítés
Fontos eleme a felújításnak a teljes akadálymentesítés, ami azt jelenti, hogy a metró minden állomásán, a szerelvényből kilépve a mozgáskorlátozottak számára is elérhető az utcaszint. Úgy tudjuk, e feltétel teljesítése nem csupán a Tarlós István előző főpolgármester és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) között született, a folyamatos egyeztetéseket és a döntésekbe való bevonást is előíró megegyezés kötelezi a fővárost, hanem információink szerint
Csakhogy a Világgazdaság információi szerint a BKV olyan mértékben csökkentené az érintett aluljárók akadálymentesítésére a metróprojekt költségvetésében előirányzott összeget, hogy abból már nem lenne megoldható a fentebb jelzett uniós kritérium teljesítése. A Városháza szerint ellenben nincs változás a projektben, és akadálymentes lesz a 3-as metró, ugyanakkor arra nem ad megnyugtató választ, ez mi árán valósul meg és ami legfontosabb, arra sem, hogy ténylegesen mikorra.
Megkerestük a jelölteket
Az amúgy is leharcolt állapotban lévő Határ úti aluljáró (a metrómegállót már felújították) bizonytalan helyzete, a teljes akadálymentesítés megoldatlansága miatt Budapest 9. választókerületének potenciális baloldali parlamenti képviselőjelöltjeihez, illetve Gajda Péter kispesti MSZP-s polgármesterhez fordultunk, február 11-én. Azt kérdeztük tőlük, mit gondolnak a Főváros halogatásáról? Továbbá:
Cikkünk megjelenéséig se a szocialista, a térséget jelenleg is a törvényhozásban képviselő Burány Sándor, se az információink szerint a jelöltségért az előválasztáson ringbe szálló, DK-s Arató Gergely, se pedig a momentumos Paróczai Anikó nem válaszolt. Utóbbi egyébként még január végén Fekete-Győr András pártelnökkel közösen jelentette be, hogy indul az előválasztáson. Pontosabban ezt írta ki közösségi oldalára: „Lemondtam átláthatósági tanácsnoki pozíciómról a kispesti önkormányzatnál, és bejelentettem indulásomat Budapest 9. választókerületében országgyűlési képviselőjelöltként.”
Ellenzéki belviták
Paróczai ugyanis az MSZP-s vezetésű kerület korrupciós botrányainak átvizsgálásával (is) töltötte az idejét, a jelek szerint nem törődve a baloldali összefogás többi pártjának „érzékenységével”. Minapi posztjában például arról számolt be, hogy a spanyol villáját vagyonnyilatkozatából „kifelejtő” Kránitz Krisztián a tavalyi év végén egy havi fizetésének megfelelő jutalmat vihetett haza a kerületi vagyonkezelő vezetőjeként. „Az azóta GESZ-igazgatóhelyettes Kránitz jutalmáról egy következő adatigénylésemből az is kiderült, hogy a bónuszt az a DK-s Kertész Csaba alpolgármester írta alá, aki a kispesti vagyongazdálkodási portfóliót felügyeli” – tudatta.
Előzőleg pedig egy publicisztikát idézve arról értekezett: aki továbbra is azt szeretné, hogy Kispest maradjon Budapest Balkánja, az feltétlenül az MSZP jelöltjeire húzza be az ikszet legközelebb is. Hozzátette: „aki nem, az viszont jöjjön előválasztani, és voksoljon a frissességre, a tisztességre”. Vagyis rá.
***
Frissítés!
Cikkünk megjelenését követően a Fővárosi Önkormányzat és a MEOSZ közös közleményt adtak ki, amely szerint a felek egyeztettek az akadálymentesítéssel kapcsolatban, a Főváros pedig azt ígérte, a 2018-as megállapodásban rögzített vállalásokat maradéktalanul teljesíti. „Az egyes állomásokat érintő konkrét műszaki tartalomról a Főváros és a MEOSZ további részletes szakmai egyeztetést tart szükségesnek a közeljövőben, az érintett fővárosi cégek bevonásával. Abban is megállapodtak, hogy a Főváros és a MEOSZ képviselői közösen bejárják az egyes állomásokat” – olvasható az egyéb konkrétumot nem tartalmazó közleményben.