A következő 20 évben új vonalak és megállók, sűrűbb menetrend, korszerűbb, akár Budapesten belüli közlekedésre is alkalmas vonatok közlekedhetnek az agglomerációból a fővárosba – mondta el a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia konferencián – írta meg a Portfolio.
Fürjes Balázs elmondta: „Budapesten belül és kívül is lesz haszna az új vasútfejlesztési elképzeléseknek”. Az államtitkár hozzátette: „az emberek ma nem választják a közösségi közlekedést, mert az egyszerűen rossz Budapest környékén, és emiatt bedugul a város. Egy olyan megoldást, kiutat szeretnénk, ami időmegtakarítást biztosít, tisztábbá teszi a budapesti levegőt, csökkenti a belvárosi autóforgalmat és segíti a klímacélokat”.
Az államtitkár kifejtette: jelenleg 4 millió ember kapcsolódik Budapesthez ingázás, vagy az ottani közlekedés szempontjából. Ebből napi 1 millió ember autóval megy át Budapesti határán. Fürjes Balázs hangsúlyozta:
A dugó díj nem megoldás, helyette a közösségi közlekedés vonzóbbá tételét támogatjuk. Elkészítettük a 20 éves vasútfejlesztési stratégiát 2040-re vonatkozóan.
Hozzátette: A következő uniós ciklusokban erre szinte biztos, hogy meglesz a forrás. A 2027-ig tartó uniós ciklusban 1000 milliárd forintnyi forrás már rendelkezésre áll a 20 éves, 2000 milliárd forintos összköltségű vasútfejlesztés első részéhez, amely magába foglalja a vasútvonalak felújítását, a Déli Körvasút program elkészítését, a HÉV-vonal felújítását, valamint a járműcseréket.