Hálózat soha nem is volt, soha nem is lesz: Pressman Brüsszelbe repült, azóta monomániás a Politico
Létrehozták a lapnál a magyar CIA-t is közben.
A dugó díj nem megoldás, helyette a közösségi közlekedés vonzóbbá tételét támogatjuk – hangsúlyozta az államtitkár.
A következő 20 évben új vonalak és megállók, sűrűbb menetrend, korszerűbb, akár Budapesten belüli közlekedésre is alkalmas vonatok közlekedhetnek az agglomerációból a fővárosba – mondta el a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia konferencián – írta meg a Portfolio.
Fürjes Balázs elmondta: „Budapesten belül és kívül is lesz haszna az új vasútfejlesztési elképzeléseknek”. Az államtitkár hozzátette: „az emberek ma nem választják a közösségi közlekedést, mert az egyszerűen rossz Budapest környékén, és emiatt bedugul a város. Egy olyan megoldást, kiutat szeretnénk, ami időmegtakarítást biztosít, tisztábbá teszi a budapesti levegőt, csökkenti a belvárosi autóforgalmat és segíti a klímacélokat”.
Az államtitkár kifejtette: jelenleg 4 millió ember kapcsolódik Budapesthez ingázás, vagy az ottani közlekedés szempontjából. Ebből napi 1 millió ember autóval megy át Budapesti határán. Fürjes Balázs hangsúlyozta:
Hozzátette: A következő uniós ciklusokban erre szinte biztos, hogy meglesz a forrás. A 2027-ig tartó uniós ciklusban 1000 milliárd forintnyi forrás már rendelkezésre áll a 20 éves, 2000 milliárd forintos összköltségű vasútfejlesztés első részéhez, amely magába foglalja a vasútvonalak felújítását, a Déli Körvasút program elkészítését, a HÉV-vonal felújítását, valamint a járműcseréket.
Elmondása szerint, ha ez a stratégia megvalósul, akkor az utasszám megnégyszereződhet a városon belüli közlekedésben az elérhetőség javulása miatt, a teljes elővárosi és budapesti térségen belül pedig duplájára nőhet, vagyis 1 millió ember használná a mostani 500 ezer ember helyett a közösségi közlekedést. További jótékony és környezetkímlő hatása a beruházásnak, hogy 115 ezer személygépkocsi tűnhet el az utakról a városhatáron belül, továbbá napi 15 perc időmegtakarítást eredményezne az utasoknak, és a rozsdaövezeti vasúti területek 200 hektáron szabadulnak majd fel, ahová parkokat, és lakófejelsztéseket tervezhetnek. Szintén fontos eleme a programnak, hogy 20 perc alatt megközelíthető legyen a reptér a belvárosból, illetve, hogy 16 új megálló is épül a vonalak könnyebb elérhetősége miatt.
melyből az utóbbi a Nyugati és a Déli pályaudvar közötti 4,5 kilométeres alagút kiépítését is magába foglalja. A Déli pályaudvar teljesen a föld alá kerülhet, és ezáltal az elvágóhatás megszűnhet Bel-Budán. A fejpályaudvar átalakítása egyben azt is jelenti, hogy a felszabaduló terület a későbbiekben lakóingatlan-fejlesztésre, valamint parkok, zöldfelületek kialakítására is lehetőséget ad.
(Portfolio)
(Nyitókép forrása: Vitézy Dávid előadása)