– utóbbira Fedinec Csilla, az MTA Kisebbségkutató Intézetének tudományos főmunkatársa hívja fel figyelmünket.
„A választások előtti napon és a választások napján kampánycsend van érvényben. Viszont Ukrajnában nem létezik törvény, amelyik a Facebookon zajló agitációval foglalkozna, pedig minden más esetben ezt szabályozzák, beleértve az online médiát is” – mondja. „2019 óta az országban a Facebook címkézi a fizetett politikai hirdetéseket (és hét évig megőrzi), így ezekből következtetni lehet az ebben a térben elköltött kampánypénzekre és összehasonlítani azzal, amit az egyes politikai szereplők ezzel kapcsolatban bevallanak. Azonban egyetlen bíróság sem, beleértve a Legfelsőbb Bíróságot a Facebookról származó semmilyen információt – szöveget, képet, videót – nem fogad el bizonyítéknak, semmilyen ügyben, polgári peres ügyekben sem, és semmilyen másban sem” – teszi hozzá.
Azaz, ha bárkit meg lehet fogni kampánycsend-sértés miatt, azok csupán azon kárpátaljai sajtóorgánumok lehetnek, amelyek akár az MTI-re hivatkozva átvették és közölték saját felületükön ezt a bejegyzést, „annak ellenére, hogy újságcikkekről van szó, nem pedig direkt politikai hirdetésekről”. Szijjártó Péter nyilatkozataira viszont az ukrán államnak és jognak nincsen semmilyen ráhatása.