A közleményben kiemelik: a Déli körvasút fejlesztésének legfontosabb célja, hogy a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként érkezzenek a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról, és Pesten is három irányba folytathassák útjukat: az Élessarok érintésével Pécel, valamint Gyömrő, és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé. Ezt a szakaszt használhatják majd a Kelet-Magyarországról Budapesten át a Balaton felé járó vonatok, az új megállókban számos városi csatlakozást biztosítva a tóhoz.
A közlemény emlékeztet: a Déli összekötő vasúti híd rekonstrukciójával már a kivitelezés is megkezdődött. A vasútfejlesztés a teljes budai szakaszra jogerős építési engedélyekkel rendelkezik – tették hozzá.
A beruházó azt szeretné elérni, hogy a terület kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóvá váljon, végig rendezett, fásított, parkosított környezetben haladva a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig. A fejlesztésnek köszönhetően egy új, a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főtengely is létrejöhet, amely a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz csatlakozik.