A zöldterületek is megújulnak a déli körvasút fejlesztésével

2020. október 24. 20:39

Kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig.

2020. október 24. 20:39
null

A Déli körvasút fejlesztésével az érintett újbudai zöldterületek is megújulnak, kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig – közölte a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szombati közös közleményében.

Ismertették: a zöldfelületek megújítása is tervezési feladat a most megjelent, a vasútfejlesztéshez kapcsolódó tájépítészeti tenderben. A pontos tartalmat úgy kell kialakítania a tervezőnek, hogy figyelembe veszi a két szervezet delikorvasut.hu honlapon indított részvételi tervezésének eredményeit is.

A közleményben kiemelik: a Déli körvasút fejlesztésének legfontosabb célja, hogy a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként érkezzenek a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról, és Pesten is három irányba folytathassák útjukat: az Élessarok érintésével Pécel, valamint Gyömrő, és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé. Ezt a szakaszt használhatják majd a Kelet-Magyarországról Budapesten át a Balaton felé járó vonatok, az új megállókban számos városi csatlakozást biztosítva a tóhoz.

A közlemény emlékeztet: a Déli összekötő vasúti híd rekonstrukciójával már a kivitelezés is megkezdődött. A vasútfejlesztés a teljes budai szakaszra jogerős építési engedélyekkel rendelkezik – tették hozzá.

A beruházó azt szeretné elérni, hogy a terület kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóvá váljon, végig rendezett, fásított, parkosított környezetben haladva a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig. A fejlesztésnek köszönhetően egy új, a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főtengely is létrejöhet, amely a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz csatlakozik.

Az új útvonal nemcsak az egyéni gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre lesz alkalmas, hanem közösségi közlekedési kapcsolatokat is kínál majd egyebek között a Nádorkert megállóhoz meghosszabbított budai fonódó villamos, valamint a már meglévő újbudai busz és villamos járatok révén – írták. A delikorvasut.hu oldalon az érintett területet szakaszonként, csomópontonként lehet megismerni, a kérdőívet kitöltők minden egyes területnél részletesen elmondhatják, az adott helyen szóba jöhető fejlesztések, funkciók közül melyiket mennyire támogatják.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
aleb19
2020. október 25. 19:44
Fidesznyik duplabeszél --- elkovetted a gondolatbunt es le is merted irni...badboy
repulok
2020. október 25. 08:58
Szeretek bicajozni. Jó móka!
filopatl
2020. október 24. 22:47
és ki fog gyalogolni a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig? felveszik a kéktúrába az utat?
Takita
2020. október 24. 22:03
Ez a nagy-kapacitásuvá fejlesztendó u.n Déli körvasút Budapest egy ma már nagyon sűrün belakott részén fog fog 10 percenként egy-egy rendesen megrakott szerelvényt átvinni. A jelenlegi nemzetközi igényekkel megmagyarázható, ám véglegesnek nehezen elfogadható döntés. Jó volna ha valaki azt is megmondaná, hogy nagytávlatban sor kerül majd egy a Budapestet teljesen elkerülő vasútvonal építésére is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!