Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
Fürjes Balázs szerint „az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett” az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban.
A közbeszerzési hirdetmény megjelentetésével megindul az új Duna-híd villamosvonalának tervezése – tájékoztatta a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-t.
A beruházással közvetlen villamos-összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, ami naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát – közölték.
Új egyensúly
Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében – hangsúlyozta a közlemény szerint Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben résztvevők között, amelynek az a célja, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, kevesebb legyen az átszállás, kényelmesebben legyen elérni az úticélt. Ha ezek teljesülnek, akkor – a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően – klímabarát közlekedési rendszere lenne Budapestnek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost – idézték az államtitkárt.
„Az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett” az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, ezért írták ki a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó nemzetközi tendert, ezért létesül az új dél-pesti híd is – fogalmazott Fürjes Balázs.
Nélkülözhetetlen láncszem
Az érintett dél-budai és dél-pesti térségek Budapest dinamikusan fejlődő területei, megújulásuknak az új Duna-híd és rajta a villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz – idézték Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját. A közlemény szerint a vezérigazgató hangsúlyozta: a leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.
A vonalhálózatról és menetrendekről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dönthet majd – írták –, de az előzetes, a BKK-val egyetértésben végzett vizsgálatok szerint a hídon a Határ úti metróállomás felől a Határ úton és a Gubacsi úton az új nyomvonalra érkező vonal közlekedhet. Ez Budán, a Fehérvári úton észak felé becsatlakozik a budai villamoshálózatba és így bekapcsolja a főbb budai csomópontokat (Móricz Zsigmond körtér, Széll Kálmán tér, Hűvösvölgy).
Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után kialakult vita után pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg – idézték fel a közleményben.
(MTI)
(Fotó: burohappold.com)