Folytatódik az elővárosi vasúthálózat fejlesztése

2020. augusztus 14. 18:09

A lajosmizsei vonal fejlesztése a vasúton utazók ugrásszerű növekedését hozhatja majd. Ezzel pedig csökkenteni lehet az M5-ös autópálya és a dél-pesti térség közútjainak leterheltségét, Budapest levegőszennyezettségét.

2020. augusztus 14. 18:09
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid

„Folytatódik az elővárosi vasúthálózat fejlesztése: a Kormány ma közzétett döntése értelmében a Budapest Fejlesztési Központ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel együttműködésben megkezdi a Budapest – Lajosmizse között a MÁV 142-es számú vasútvonalának teljes körű felújításához szükséges tervek elkészítését. 

A vonal nagy részén 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, a vonatok dízelvontatásúak, a megállók nem akadálymentesek és hiányoznak a parkolók, biciklitárolók. Ennek ellenére az egy vágányú elővárosi vonal még mai állapotában is kihasznált, fejlesztési potenciálja óriási. A lassú sebesség és a kapacitáshiány miatt ritka járatkövetés ellenére az itt közlekedő S21-es vonatok gyakran zsúfoltak. Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos települése számára nyújthatna versenyképes alternatívát a vasút - gyorsabb, sűrűbb, megbízhatóbb szolgáltatás esetén.

Ez a térség kiváló példa arra, hogy mekkora aranytartalék van a budapesti vasúti közlekedésben. Miközben az utóbbi évtizedekben a lakosság létszáma ugrásszerűen nőtt, a lajosmizsei vasútvonal eddig kimaradt a fejlesztésekből. Az elővárosi vasútvonalak közül ez az egyetlen, ami a mai napig nincs villamosítva. A kedvezőtlen állapotok mellett is nyilvánvaló, hogy szükség van a fejlesztésre, mert a mindössze óránkénti járatsűrűség ellenére gyakori a zsúfoltság a vonalon. Ezért gondoljuk úgy, hogy a lajosmizsei vonal fejlesztése a vasúton utazók ugrásszerű növekedését hozhatja majd. Ezzel pedig csökkenteni lehet az M5-ös autópálya és a dél-pesti térség közútjainak leterheltségét, Budapest levegőszennyezettségét.”

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
istvánkeve
2020. augusztus 15. 13:46
Mi lenne, ha a repülötér is végre már integrálódva lenne ??????
öszödibeszéd
2020. augusztus 15. 06:17
T. Vitézy Dávid, fent nevezett városrész, a 18.kerület és a kapcsolódó elővárosi térség közlekedési hálózatának fejlesztésére, a gyorsabb, flottabb közlekedés kimunkálásra kéretik ez a nagyobb, szakszerűbb figyelem, ami az Ön sajátja. Fővárosi viszonylatban is a legtöbb közlekedésfejlesztési figyelemre szolgáló régió. Az imreiek és lőrinciek, kertvárosiak és lakótelepiek több figyelmet és korszerűbb tömegközlekedést igényelnek és érdemelnek. Köszönjük az Ön értő, fejlesztő munkáját.
balbako_
2020. augusztus 15. 04:45
Nagy segítség lesz az ingázóknak.
celoke
2020. augusztus 14. 19:47
Kíváncsi vagyok, mi minden fog megvalósulni, ami most még ebből a cikkből nem derül ki. Megengedett sebesség terén 80-as, 100-as lesz a pálya? Egy időben sokat utaztam sokat utaztam ezen a vonalon majdnem a teljes hosszában, de eltartott az út egy ideig darabig. Napi ingázóknak biztosan lassú volt, a szép kiskunsági táj se igen vígasztalta őket. Nem mindennapi a budapesti szakasza is, Pestszentimre egy részén majdhogynem az utcán megy a vonat és egy helyen keresztezi talán az 50-es villamost. Jól fog jönni a felújítás és sűrű forgalom mellett a villamosítás is gazdaságos.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!