A munka részletesen kitér Bangha neveltetésére, inspirációira, főbb nézeteire – nem csak a sokat vizsgált antiszemitizmus és antikommunizmus terén, de királykérdésben, földkérdésben vagy a média szerepében kifejtett gondolataira is –, illetve helyére is a korabeli magyar közéletben. A több mint négyszáz oldalas munka minden olyan kérdést körbejár, amelyet az eddigi kutatók feltettek – vagy éppen nem tettek fel –, és kimerítő igényességgel felel azokra. A konzervatív olvasó érdeklődéssel vizsgálhatja Bangha jobboldali sajtó megteremtéséről és családvédelemről írt sorait, hiszen ezek a kérdések napjainkban is fontos közéleti témák. „[A]laposan, véresen [kell] átgondolni a teendőket, s aztán önvérezve is, halálos elszántsággal, egy életem, egy halálom! – nekimenni” – írta a baloldali sajtóval való harcról naplójába. Ma sem hanyagolható kijelentése volt, hogy
„az egyházban nincs helye forradalomnak. Ezért és sok más okból nincs helye benne a fasizmusnak és a hitlerizmusnak sem”.
A mai aktualitással rendelkező kérdésekben egyedül talán Bangha iszlám-kritikája hiányolható a könyvből. A könyv persze így is kerek egész, tehát pusztán a kutatás további irányaiként érdemes eltöprengeni Bangha nyilas és/vagy németbarát recepcióján: akár csak Kádár Lehel és Prohászka Ottokár esetében, úgy Banghánál is egyszerre van jelen a kettősség, hogy rá hivatkoztak a német megszállást követően a zsidó tanácsba kényszerített keresztények, és a deportálások felett lelkesedő kollaboráns sajtó.
A történész olvasónak végül egyetlen okból lehet rossz érzése Klestenitz könyvét letéve: a mérce olyan magasra van téve, hogy a következő kutató, aki hozzá fog látni Bangha életművének – vagy bármelyik huszadik századi katolikus közszereplő életének – vizsgálatához, ennél kevesebbet már nem tehet le az asztalra. Így kell alkotni, ilyet kell alkotni, ennél már nem szabad rosszabbat és kevesebbet.