Csak a vonatjegyek felét adja el a MÁV

2020. május 28. 21:59

Ezáltal biztosítanák az utasok közötti védőtávolságot. Változik a vasúti közlekedési rend a pünkösdi hosszú hétvégén.

2020. május 28. 21:59

Változik a vasúti menetrend a hosszú hétvégére, és szombattól életbe lép a balatoni előszezoni menetrend is, ugyanakkor a díjszabás is változik – közölte a MÁV-Start az MTI-vel csütörtökön reggel.

„Május 30-tól (szombattól) elindul a MÁV-START előszezoni menetrendje: a vonatok menetrendje, és a vonatok díjszabása is változni fog. A MÁV-START célja, hogy az balatoni utazási igényeket kielégítse, a vasutat választók számára biztonságos eljutási lehetőséget nyújtson a járvány esetleges kiújulásának figyelembe vételével. A vonatokon 50%-os értékesítési korlátot vezetünk be, tehát minden második ülőhely üresen marad, ezáltal az utasok közötti 1-1,5 méteres védőtávolság biztosított.”

Május 31-én az ünnepnapra, június elsején a vasárnapra, 2-án már a szokásos munkanapra érvényes menetrend szerint közlekednek a vonatok.

A pünkösdi hosszú hétvégén 180 InterCity járat több kocsival közlekedik a szokásosnál. A szegedi és pécsi InterCity-khez két kocsival többet kapcsolnak. A hosszú hétvégén a Balaton irányába közlekedő távolsági vonatok is több, hat-nyolc kocsival állnak forgalomba, a legnépszerűbbek pedig akár 10 kocsival is hosszabbak lesznek.

Jön az előszezoni menetrend

Szombattól a nyári menetrend kezdetéig, június 19-ig előszezoni rendben közlekednek a vonatok a Balaton környékén. A dél-balatoni (Budapest-Székesfehérvár-Keszthely) vonalon kétóránként indulnak gyorsvonatok, a csúcsidőszakokban pedig sebesvonatok is forgalomba állnak, érintik a kisebb forgalmú állomásokat és megállóhelyeket. Hétköznapokon oda és vissza is 10-10, míg hétvégén 14-14 közvetlen gyors- és sebesvonat jár majd.

Az észak-balatoni (Budapest-Székesfehérvár-Tapolca) vonalon naponta mindkét irányban 3-3 gyorsvonat és 1-1 sebesvonat közlekedik. Hétvégéken további 2 pár gyorsvonat biztosítja a közvetlen kapcsolatot a Balaton északi partjához. A hétvégi csúcsidei időszakban a gyorsvonatok 8-9 kocsis szerelvényekkel közlekednek. A kerékpáros utasok számára minden vonatban rendelkezésre áll 8 kerékpárhely, ezen felül több nagy kapacitású bicikliszállító kocsit állít forgalomba a vasúttársaság.

Plusz kocsik, értékesítési korlátozás

Közölték azt is, hogy a járványhelyzetre való tekintettel az utasok védelme és a kellő 1,5 méteres távolság betartása érdekében plusz kocsikat kapcsolnak a Balaton partján közlekedő vonatokhoz. Ezzel egyidejűleg a balatoni vonatok a távolsági forgalomban vonathoz kötött pótjegy megváltásával vehetők igénybe.

A feláras kocsikban – a felárköteles szakaszon – az ülőhelyek körülbelül 50 százalékát értékesítik, a vonathoz kötött pótjegy ára megegyezik a korábban alkalmazott gyorsvonati pótjegy árával. Felhívták a figyelmet, hogy a bérlettel, illetve a START Klub kártyával rendelkezőknek is pótjegyet kell venniük az érintett vonatokon és szakaszokon.

Nem kell pótjegyet váltani az északi parti tapolcai gyors- és sebesvonatokra Székesfehérvár és Tapolca között, a déli parti sebesvonatoknál Székesfehérvár és Keszthely között, továbbá a déli parti nagykanizsai és keszthelyi gyorsvonatokra, a Siófok és Nagykanizsa, Siófok és Keszthely közötti szakaszokra. A Balaton partja mentén utazóknak nem kell pótjegyet váltaniuk.

A közlemény szerint május 29-től szeptember 30-ig kedvezményes jegyekkel is lehet utazni a névre szóló Balaton 24 és Balaton 72 elnevezésű napijegyekkel. Ezek korlátlan utazást biztosítanak a Balaton parton utazóknak az érvényesség kezdetétől számított 24, illetve 72 óráig, és érvényesek a Tapolca-Sümeg szakaszra, valamint a vasúttársaság által üzemeltetett balatonfenyvesi kisvasútra is.

(MTI)

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
néhai Ch.Pilot
2020. május 29. 07:36
Postás, rendőr, vasutas... Ezek tényleg azt hiszik, hogy az emberek (pl. baráti társaságok) majd pontosan egy-egy ülőhely kihagyásával ülnek a vonatokon? Pótjegy... felár... Értem már! Gyakorlatilag nem akarják kimondani, hogy a céljuk az, hogy az emberek ne tömegközlekedéssel, hanem saját gépkocsival közlekedjenek (elvégre saját maguk ellen nyíltan nem beszélhetnek). Csak a Stadlert sajnálom. Épp tavaly, kezdték el az emeletes kocsik gyártását. Nagy bukta lesz. És mindez egy celeb-vírus és média-járvány miatt...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!