Hogyan változtatta meg koronavírus az óvodások életét?
Az óvodás életkor egyik nagyon fontos tényezője a napi rutin, a megszokott emberek közege, értem ez alatt a kortársakat és az őket körülvevő felnőtteket is. Nagyon egyedi óvodás korban a kötődés igen erős formája is. Ezek most egyik pillanatról a másikra elvesztek. Persze a legtöbb esetben ott van a család biztonságot nyújtó, szerető közege, de számos veszteség is. Megváltozott az életmódunk, a sok félelem és kétség átjárja az otthonokat is, amelytől nem igen tudjuk megóvni gyermekeinket. Ezen
kívül az óvoda nagyon fontos szakasza a gyermekek fejlesztésének, tanításának. Ebben az életkorban a meghatározó kompetenciák jelentős mértékben fejlődnek, alakulnak, és amelyek tudatos és szakszerű támogatása ezekben az intézményekben zajlik.
Egész pontosan mit kell megtanulnia egy óvodásnak az iskolás kor eléréséig? Melyek a legfontosabb
készségek, fejlesztendő területek?
Olyan alapvető készségek, képességek kialakulásának időszaka ez az életkor, amely során az egyéni szocializációs folyamat mellett az értelmi, vagyis a gondolati műveletek, a tér vagy éppen a figyelem, a feladattértés területei fejlődnek, de ilyen nagy terület még a mozgási és a kommunikációs kompetenciák is, melyek számos részterületet foglalnak magukba.
Ez az egyik legfontosabb életszakasz, nem lehet elengedni az óvodások kezét.