Váradi szerint a Wizz Air tartalékai másfél évre is elegendőek

2020. április 01. 22:29

A fapados légitársaság vezérigazgatója szerint a koronavírus miatti állami beavatkozások öt-tíz évvel is visszavethetik az európai piacot.

2020. április 01. 22:29

Az európai légitársaságok többsége rosszul kezelte a likviditását, ezért most állami segítségért könyörögnek – mondta a Bloombergnek adott interjújában Váradi József Wizz Air-igazgató.

Váradi a lapnak azt nyilatkozta: a Wizz Air annak ellenére is átveszi az idén esedékes tizenöt új repülőgépét, hogy jelenleg kapacitásának 90%-a kihasználatlan. A diszkont légitársaság így szeretné jó pozícióba juttatni magát a járvány utáni időszakra, amikor az utazási kedv várhatóan növekedni fog, a rivális légitársaságok pedig összeomlanak. A légitársaságok világszerte kénytelenek késleltetni megrendelt repülőgépeik átvételét, miközben a meglévők sem repülhetnek, a bevételek pedig folyamatosan csökkennek. Az EasyJet például elképzelhető, hogy kénytelen lesz törölni egy 107 repülőgépről szóló rendelést a legnagyobb befektetője nyomására.

Miközben az európai légitársaságok átlagosan két hónapra elegendő készpénzzel rendelkeznek, Váradi azt állítja, hogy a Wizz Air tartalékai másfél évig is kitartanak. A Wizz Air vezérigazgatója felhívta a kormányokat: tartózkodjanak az olyan segítségnyújtástól, ami torzíthatja a piacot azzal, hogy életben tart olyan légitársaságokat is, amiknek a működése nem hatékony. Váradi különösen Németország miatt aggódik. Úgy látja, a német állam hajlamos lehet arra, hogy eurómilliárdokkal támogassa meg a Lufthansa-csoportot, ami „teljesen tönkretenné a piacot”.

Váradi József úgy látja, hogy az állami beavatkozások öt-tíz évvel is visszavethetik az európai piac fejlődését, hiszen a kormányok hajlandóak a korábbi nemzeti légitársaságok támogatására, amik nem tudták felvenni a versenyt a Wizz Airrel, a Ryanairrel és az EasyJettel.

A Wizz Air készpénzállománya nem változott a koronaválság kezdete óta, amit úgy értek el, hogy 50%-kal csökkentették a dolgozói fizetéseket, a topmenedzserekét pedig felfüggesztették – mondja Váradi. A Wizz részvényei így is 45%-ot veszítettek értékükből 2020-ban, ami alacsonynak mondható a nagy európai légitársaságok körében. Váradi szerint az év végéig visszatérhet a korábbi kapacitás 80%-a, mert várhatóan olyan piacokon is növekedhet a Wizz Air, ahol a gyengébb légitársaságok kénytelenek kiszállni a versenyből.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Paskai
2020. április 02. 17:35
A természet kezd lábra állni, mióta a sok repülő nem repked.
BőröndÖdön
2020. április 02. 17:30
Az állam,azaz mi,úgyis meghálálja a sok jóságot...:)
kunbella
2020. április 02. 09:29
És részt vesznek a magyarok mentésében, és az orvosi eszközök beszerzésében is. Le a kalappal előttük!
szavaztam
2020. április 02. 00:08
' német állam hajlamos lehet arra, hogy eurómilliárdokkal támogassa meg a Lufthansa-csoportot' hát ha a lényegtelen condort is támogatták akkor a lufit is fogják...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!