Édesapám és édesanyám sem „digitális bennszülött”, előbbi 32 év tanítói tapasztalattal, utóbbi pedig a gyerekvállalás miatt „csupán” 15 év tanítással a háta mögött az előző években kezdett el barátkozni a digitális eszközök használatával. Egyikőjük számára a hétvégén hoztunk létre Facebook-profilt, hogy tudjon kommunikálni a kollégáival és a szülőkkel is.
A tanár-gyerek-szülő viszony sokkal szorosabbá vált: másképp nem is működhet a rendszer, a szülők egy része, ha megteheti, ott ül a gyereke mellett és segít. A szüleim iskolájában nem is szakadt meg a tanítás, a távoktatásra való átállás rögtön megkezdődött.
Akik nem rendelkeznek stabil internetkapcsolattal vagy megfelelő eszközzel, azokat az iskola próbálja ellátni. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor telefonon vagy sms-ben értesítik a szülőket az aznapi feladatokról. Az első néhány nap döcögősebb volt, folyamatosak voltak az üzenetváltások, de napról-napra egyre olajozottabb a rendszer. A tantestület folyamatosan ötletel, a rendszergazda próbálja rendezni a sorokat és struktúrát vinni a mindennapokba.
A tanárok lelkesek, az ének- és a rajzórákat is megtartották, sőt a hangszeres oktatás is folytatódik,
senki nem akarja elengedni a tantárgyát – mesélik a szüleim.