Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Látni azt a tendenciát, hogy ez a kis szárnyaszegett közép-európai ország ki akarja és a maga módján ki is használja a kor adta lehetőségeket. Magyarország felismerte, hogy a külkereskedelem az, ami a magyar vállalkozóknak és az országnak pénzügyi stabilitást biztosít.
„Az elmúlt évekhez képest a magyarországi üzletemberek által alapított cégek egyre nagyobb mértékben vannak jelen Erdélyben, illetve Románia-szerte.
A trend növekvőben van, és ahogy mondani szokták, aki kimarad, lemarad. Ennek egy igen nagy része a magyar kormány gazdaságpolitikája, külkereskedelmi célkitűzéseit támogató Magyar Kereskedőház tevékenységének köszönhető, nem utolsó sorban a Románia által biztosított 22 milliós vásárlói közösség, a moldáv 3.9 millió lakost nem is említve.
Kevés olyan ország van a világon, mint Magyarország, aki ilyen agresszív külkereskedelmi terjeszkedést folytat. Látni azt a tendenciát, hogy ez a kis szárnyaszegett közép-európai ország ki akarja és a maga módján ki is használja a kor adta lehetőségeket. Magyarország felismerte, hogy a külkereskedelem az, ami a magyar vállalkozóknak és az országnak pénzügyi stabilitást biztosít.
Számos alkalommal veszem észre azt a tényt, hogy ezt a segítséget a magyar polgárok nem veszik komolyan, nem számít nekik. Az is igaz, hogy egy másik ország gazdasági szereplőjeként ahol, ilyen fajta törekvés csak szavakban létezik, jobban tudunk értékelni, mert érezzük a hiányát.”