Ma újra Külügyi Tanács Brüsszelben
Úgy látom, tíz év nem volt elég ahhoz, hogy megismerjenek…
Jelentős szerepet játszhat a NAV a vállalkozók versenyképességének növelésében – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter.
A vállalkozók versenyképességének növelésében jelentős szerepet játszhat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter a NAV vezetői értekezleten, amelyen bemutatta Sors Lászlót, az adóhivatal új vezetőjét. A Pénzügyminisztérium pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a tárcavezető leszögezte, a NAV 2021-re papírmentes hivatallá válik. Hozzátette, a hatóság elektronikus szolgáltatásai egyre elterjedtebbek, vagyis az adózók partnerek abban, hogy néhány éven belül teljesen papírmentes hivatallá váljék a NAV.
Az adminisztráció felére csökken azáltal, hogy 2021-re a vállalkozásoknak csak ellenőrizniük kell az adóhivatal által kiajánlott bevallásokat – mondta Varga Mihály. A jövő adóhivatala egyre több szolgáltatást nyújt majd – jelentette ki a tárcavezető. Emlékeztetett: a NAV tavaly óta mentesíti a magánszemélyeket az szja-bevallás kitöltésének kötelezettsége alól, idén pedig már az egyik legnagyobb adófajtáról, a jövedéki adóról szóló bevallás tervezetét is a NAV készíti.
Varga Mihály kiemelte: továbbra is az az alapelv az adózásban, hogy senki nem húzhatja ki magát a közterhek megfizetésének kötelezettsége alól. Az ellenőrzés során azonban differenciálni kell, tette hozzá utalva arra, hogy az adórés – az eltitkolt adó – fele nem szándékos adóeltitkolásból ered. A hibázó, tévesztő adózókat segíteni, támogatni kell, az adócsalókkal szemben pedig szigorúan kell fellépni – hangsúlyozta.
A pénzügyminiszter a vezetői értekezleten beszélt arról is, hogy az elkövetkező több mint két hétben az adóhivatal az online számlázásban, és az étel-italautomaták NAV-hoz történő bekötésében minden segítséget meg fog adni az érintett, mintegy negyedmillió vállalkozásnak annak érdekében, hogy július 1-jén zökkenőmentes legyen az átállás.
Az elmúlt években az adóhivatal szemlélete megváltozott: az ügyfélcentrikus, szolgáltató hozzáállás vált dominánssá – mondta a tárcavezető, aki szerint az ellenőrzési, a végrehajtási területen és a vámügyintézés során is érezhető az ügyfélbarát szemlélet.
(MTI)