Kínából érkezett fontos ígéret Magyarországnak – az Európai Bizottságnál foghatják a fejüket
Elkerülhetetlen a pekingi reakció.
Magyarország az új autóipari korszak sikereinek alapját is megteremti, ennek egyik fontos eleme a zalaegerszegi tesztpálya – mondta a külügyminiszter.
Magyarország minden tekintetben felkészült arra, hogy az autóipar hagyományos korszakát követően a digitális autóipari korszakban is a legsikeresebb legyen Európában – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Zalaegerszegen.
Szijjártó Péter a 45 milliárd forintos beruházással készülő, önvezető és elektromos autók tesztelésére is alkalmas járműipari próbapálya megtekintése kapcsán beszélt arról, hogy Európában is egyedülálló módon a zalaegerszegi pályán nemcsak városi és közúti tesztkörnyezetben lehet majd vizsgálni a járműveket. Ausztriával és Szlovéniával megállapodva határon átnyúló tesztutakat is biztosítanak a fejlesztőknek, így a határt keresztező infrastruktúrában is tesztelhetik az autókat.
A miniszter úgy vélekedett: a világban zajló „modernkori ipari forradalmat az autóipar vezényli” az önvezető és elektromos autók fejlesztése révén. Magyarország az új autóipari korszak sikereinek alapját is megteremti, ennek egyik fontos eleme a zalaegerszegi tesztpálya, amely 2020 elejére készül el teljesen. Az új autóipari technológiákban is érdekelt legnagyobb német fejlesztő vállalatok, mint a Bosch, a Continental vagy a Thyssen-Krupp már magyarországi fejlesztési tevékenységet is folytat – tette még hozzá.
Szijjártó Péter azt is elmondta: jelenleg 150, a világon vezető autógyártóval, alkatrészbeszállítóval vagy informatikai céggel folynak tárgyalások a zalaegerszegi tesztpálya igénybevételéről. Egy másik kérdésre úgy fogalmazott: a zalai létesítménynek köszönhetően Zalaegerszeg „a globális járműipari forradalom frontvonalában van”. Vigh László országgyűlési képviselő, a tesztpálya miniszteri biztosa felidézte, hogy két évvel ezelőtt jelentették be a tesztpálya építését, tavaly májusban pedig Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében tették le az alapkövet.
„Japán munkatempóban” március végére elkészült az első technikai épület, továbbá két pályarész aszfaltozása, illetve készül a fogadóépület. Egy komplett „okosváros” is épül, ahol utak, járdák, lámpák és épületek között tesztelhetik majd a járműveket a „zalai Szilícium-völgyben” – fogalmazott a képviselő.
(MTI)