Szijjártó: Élre törne Magyarország a digitális autóipari korszakban

2018. április 06. 16:56

Magyarország az új autóipari korszak sikereinek alapját is megteremti, ennek egyik fontos eleme a zalaegerszegi tesztpálya – mondta a külügyminiszter.

2018. április 06. 16:56

Magyarország minden tekintetben felkészült arra, hogy az autóipar hagyományos korszakát követően a digitális autóipari korszakban is a legsikeresebb legyen Európában – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Zalaegerszegen.

Szijjártó Péter a 45 milliárd forintos beruházással készülő, önvezető és elektromos autók tesztelésére is alkalmas járműipari próbapálya megtekintése kapcsán beszélt arról, hogy Európában is egyedülálló módon a zalaegerszegi pályán nemcsak városi és közúti tesztkörnyezetben lehet majd vizsgálni a járműveket. Ausztriával és Szlovéniával megállapodva határon átnyúló tesztutakat is biztosítanak a fejlesztőknek, így a határt keresztező infrastruktúrában is tesztelhetik az autókat.

A miniszter úgy vélekedett: a világban zajló „modernkori ipari forradalmat az autóipar vezényli” az önvezető és elektromos autók fejlesztése révén. Magyarország az új autóipari korszak sikereinek alapját is megteremti, ennek egyik fontos eleme a zalaegerszegi tesztpálya, amely 2020 elejére készül el teljesen. Az új autóipari technológiákban is érdekelt legnagyobb német fejlesztő vállalatok, mint a Bosch, a Continental vagy a Thyssen-Krupp már magyarországi fejlesztési tevékenységet is folytat – tette még hozzá.

Szijjártó Péter azt is elmondta: jelenleg 150, a világon vezető autógyártóval, alkatrészbeszállítóval vagy informatikai céggel folynak tárgyalások a zalaegerszegi tesztpálya igénybevételéről. Egy másik kérdésre úgy fogalmazott: a zalai létesítménynek köszönhetően Zalaegerszeg „a globális járműipari forradalom frontvonalában van”. Vigh László országgyűlési képviselő, a tesztpálya miniszteri biztosa felidézte, hogy két évvel ezelőtt jelentették be a tesztpálya építését, tavaly májusban pedig Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében tették le az alapkövet. 

Japán munkatempóban” március végére elkészült az első technikai épület, továbbá két pályarész aszfaltozása, illetve készül a fogadóépület. Egy komplett „okosváros” is épül, ahol utak, járdák, lámpák és épületek között tesztelhetik majd a járműveket a „zalai Szilícium-völgyben” – fogalmazott a képviselő.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pelso j.
2018. április 06. 20:55
Azt sem mondtam, hogy Józsi bácsi........ gépek, tőke? A nagy építőipari cégek szinte teljes egészében alvállalkozókkal dolgoznak, saját eszközük minimális. Az anyagot forgóeszköz hitelből finanszírozzák és 90-120 napos fizetési határidővel fizetik ki. Tehát marad a szaktudás, mármint a kapcsolati rendszerekhez és a foglakoztatási trükkökhöz.
balbako_
2018. április 06. 19:30
úgy legyen!
gudmen
2018. április 06. 19:02
:))))))) https://www.youtube.com/watch?v=u77LroTRof0
Hunyadi Mátyás
2018. április 06. 18:29
Péter! Ideje lenne végre leülnötök a mérnökkamarával is értekezni egy kicsit. A paintball haveroknak, meg a sok idióta jogásznak fogalma sincs a technológiáról. Magyarország az autógyártásban nem több mint telephely. Érted? TE-LEP-HELY. Hozzáadott értékünk nulla: az osztalékok, a profit meg mind kimegy az országból. Ti maximum a dolgozói fizetések után beszedett pénzből tudtok hülyeségekre költeni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!