Kitértek arra: az új buszok beszerzése olcsóbb megoldást jelent, továbbá a pótlási időszak – 3 év elteltével – a BKV Zrt. járműflottájának korszerűsítését is szolgálja és nem eredményezi a cég dolgozói személyi állományában bizonyosra vehető létszámleépítést. A közgyűlés a szocialista Szaniszló Sándor javaslatára felkérte a főpolgármestert, kezdjen egyeztetést a MÁV vezetésével arról, hogy a 3-as metró felújítása alatt a jelenleginél több vonatot vehessenek igénybe a BKV-bérlettel rendelkezők.
Tarlós: A csúszásért a kormánynak kell vállalnia a felelősséget
Horváth Csaba (MSZP) szánalmasnak nevezte azt, amit „a kormány művel a fővárossal”. Kocsis Máté indítványa pedig szerinte „bátor megfutamodás”. Gy. Németh Erzsébet (DK) azt javasolta, hogy tartsanak ki az eredeti elképzelés mellett, és vegye meg a főváros az új, lengyel Solaris buszokat. Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP), Újpest polgármestere arról beszélt, hogy közlekedési szakemberként örül a szolgáltatás vásárlásáról szóló megoldásnak, ugyanis – mint mondta – ez a konstrukció tovább bővíti a főváros lehetőségeit, és nem éri hátrány.
Csárdi Antal (LMP) szerint semmi társadalmi haszna a kiszervezésnek, és azt hangsúlyozta, hogy minden további csúszás kockázatot jelent a 3-as metró működésében. Tarlós István hangsúlyozta, a fővárost anyagi kár nem érheti a szolgáltatás megrendelése miatt. Értelmezése szerint bármennyi többletköltsége merül fel a fővárosnak a buszvásárlás helyetti szolgáltatás megrendeléssel, azt a kormány állja – mondta. A szolgáltatás vásárlása miatti csúszásért a városvezetés és a kerületi polgármesterek nem tudnak felelősséget vállalni, mert nem a saját „kérésükről” van szó – tette hozzá.
Tarlós István elmondta azt is, nem tudják megmondani, hogy a szolgáltató milyen buszokat hoz majd Budapestre. A kormány célja az, hogy ne legyen külföldi buszvásárlás, és tulajdonba már magyar buszok kerüljenek – jelezte. A javaslatot a testület 19 igen, 1 nem szavazat ellenében és 10 tartózkodás mellett fogadta el.