A szállásmegosztó szolgáltatók nélkül is növekszik a piac?
A számok magukért beszélnek. Csak a múlt évben 7,5 százalékkal nőtt a bevételünk Magyarországon. Az eredmény nem egyedi, mindenhol ezt a tendenciát tapasztaljuk.
Berlinben korlátozzák az internetes szállásmegosztó működését, hogy így szabályozzák a hotelpiacot. Ezt lehet a megoldás a hotelek pozíciójának megtartására?
Nem lenne ésszerű a sharing economy ellen küzdeni. Nyitottnak kell lenni az újfajta szolgáltatások és megoldások felé. Ennek jegyében fektetett be az AccorHotels, az Orbis stratégiai befektetője és partnere pl. a Onefinestay-be. A londoni székhelyű Onefinestay szállásmegosztó vállalat bérli a legelőkelőbb, luxus kategóriájú nyaralóingatlanokat Londonban, Los Angelesben, New Yorkban, Párizsban és júniustól már Rómában is. A piac evolúciójának új szakaszába léptünk. Ezt el kell fogadnunk, hiszen a jövőt nem hátráltathatjuk. Új ötletek forrásaként kell tekintenünk a szállásmegosztóra, hogy újra tudjuk gondolni a szolgáltatásunkat. Meg kell néznünk, miért van igény az Airbnb-re, hogyan tudnánk ezeket mi kielégíteni. Ha nem értjük meg és nem tudunk a vendégek új, növekvő elvárásaival mit kezdeni, akkor semmi nem segíthet a hotelpiacnak. Az újfajta gondolkodás a megoldás, nem a korlátozás.
Hogyan tudnak a szállodáik versenyezni az elsősorban a fiatalok körében népszerű Airbnb-vel?
Három dolog miatt választják a vásárlók az Airbnb-t. Az első az ár, a második az elhelyezkedés, a harmadik az élmény. A szállásmegosztón keresztül a vendég új emberekkel találkozik, különleges atmoszférát kap. Ettől lesz az egész olyan személyes és egyedi. A kérdés az, van-e erre a hármasra saját válaszunk. Az ár a kulcskérdés. Az elhelyezkedéssel nincs gond, hoteljeink mind a belvárosban vannak. Az élményközpontúságon pedig folyamatosan dolgozunk. A legújabb hoteljeinket, a május végén hivatalosan is átadott ibis Styles Budapest Center-t és Ibis Styles Budapest City-t már ennek szellemiségében terveztük. Az eddig megszokott piachoz képest valami teljesen újat alkottunk. Ha az ember belép az épületekbe, azonnal érezheti az újfajta atmoszférát. A lobby úgy néz ki, mint egy kellemes nappali, ahol lehet zenét hallgatni vagy beszélgetni az alkalmazottakkal egy pohár ital mellett. A hangsúlyt a szolgáltatások biztosítása helyett az élményközpontúságra helyezzük.