Tanfelügyelés egy pont nulla
Ha a szakértők tanfelügyeleti megbízást kaptak, akkor a bevezetőben felvázolt feladatokat otthon elvégzik, mely legalább 15 órát vesz igénybe. A helyszínre érkezve a meglátogatandó órák előtt bemutatkoznak a nevelőtestületnek, majd megbeszélést tartanak a tanárral (egy óra). Ezután figyelmesen végigülik két óráját (dupla tanfelügyelet esetén négy órát látogatnak meg – 2-4 óra). Ezután kb. egy órát vesz igénybe (pedagógusonként) az órák megbeszélése (1-2 óra). Elkészítik az interjút a pedagógussal, ez megint kb. egy óra, majd az intézmény egyik vezetőjével, ami ugyancsak ennyi (2 óra).
Ha két pedagógust látogatnak egyszerre, akkor annyi a könnyítés, hogy az egyik szakértő az egyik, a másik a másik pedagógussal veszi fel az interjút, majd ugyanez történik az intézményvezetővel kapcsolatban is. (Ha csak egy vezető áll rendelkezésre, akkor ez plusz egy óra.) Az interjú alatt vagy jegyzetelnek vagy – ha a kolléga hozzájárul – hangfelvételt készíthetnek a szakértők. Az így elkészült jegyzeteket az értékelést követően meg kell semmisíteniük. Ezt követően a szakértők értékelik a látottakat egy, a hivatal által megadott szempontsor szerint (fél óra pedagógusonként).
De erre csak akkor van lehetőségük, ha mindketten jelen voltak az interjúkon. Ilyenkor minden ismerettel mindketten rendelkeznek. Amennyiben dupla tanfelügyeletre küldték ki őket, úgy mindketten rá kell, hogy hagyatkozzanak arra az interjúra, amit kollégájuk készített, de ahhoz, hogy értékelni tudjanak, meg kell ismerkedniük annak tartalmával. Az etika szabályai azt kívánnák meg a szakértőktől, hogy az interjú alapján készült jegyzőkönyvet megmutassák a pedagógusnak illetve a vezetőnek, hogy valóban úgy kerültek be a válaszok, ahogy azt az interjúalanyok gondolták. Ennek feltétele, hogy a jegyzeteikből elkészítsék a szakértők a feltölteni kívánt jegyzőkönyvet. Ennek időtartama minimum megegyezik az interjú időtartamával, de inkább több (1-2 óra).
Ezt követően adminisztrálnak (nyomtatnak, szkennelnek, feltöltik jegyzőkönyveiket; újabb egy óra), majd a vezető szakértő az értékelést, melyben fejleszthető és kiemelkedő területeket állapít meg a szakértők előzetes megbeszélése alapján. Ezután a szakértő társ jóváhagyja az értékelést. Ha nem ért egyet társa értékelésével, akkor újból egyeztetnek. A procedúra legalább fél órát vesz igénybe.
A reggel hétkor kezdődő látogatás így délután négy és este tíz óra között végződik akkor, ha mindent a helyszínen végeznek el a szakértők. És akkor még haza kell menniük, hogy másnap munkahelyeiken felvehessék a munkát reggel háromnegyed nyolc körül. Megtehetik, hogy az értékelést már otthonukban készítik el, de a munkaidő ettől még nem változik. Viszont ilyenkor nekik kell megoldani a nyomtatási, szkennelési feladatokat, amik költséggel járnak, de ezeket a költségeket már nem térítik meg a számukra.
Mindezeket figyelembe véve a helyszíni munka 9-16 órát vesz igénybe úgy, hogy közben nem tartottak szünetet a szakértők, nem kávéztak, nem cigiztek, nem mentek ki vécére és nem vették elő a szendvicsüket sem. Előtte pedig otthon már eltöltöttek 15 órát az előzetes felkészüléssel. Az összesen 24-31 óra.
Tanfelügyelés kettő pont nulla
Ha a szakértők minősítési megbízást kapnak, a szakértők az intézményben 7-15 órát töltenek el. De még előzetesen áttekintik a kolléga portfolióját, ami 90-160 oldal is lehet, amit értékelnek úgy, hogy mind a 77 indikátor többszörösen megkeresik a dokumentumokban, külön-külön kijelölik, majd pontozzák azokat. Azokkal az indikátorokkal kapcsolatban, melyekre nem találtak elegendő megfeleltetést, kérdéseket fogalmaznak meg, amit az elnök elküld a minősítendő pedagógus számára. Felveszik a kapcsolatot az intézményi delegálttal és a kollégával. Az elnöknek jelölt szakértő, ha kell kiegészítéseket vagy javításokat kér a pedagógustól (pl.: személyiségi jogokat sértő megjelenések: fényképek, nevek törlése). Egyeztetnek egymással. Az otthoni munka egy minősítés esetén legalább tíz óra.
Mindezek után, a minősítés napján az első látogatandó óra előtt egy órával megérkeznek az iskolába és megismerkednek minősítendő kollégájukkal és az intézményi delegálttal. Ezt követően meglátogatják a kolléga két óráját (2 óra). Megtartják az óramegbeszélést (1 óra), majd a portfolióvédést (1 óra). Ezt követően újra áttekintik a portfolió értékelését (pedagógusonként fél óra). A szakos szakértő értékeli az órát mind a 77 indikátor szerint, amely kb. fél órát vesz igénybe. Ezt követi az adminisztráció (nyomtatás, aláírások, szkennelés, az adatok feltöltése a központi adatbázisba). Ha az intézmény jól felszerelt, a munkaidő kb. fél-egy óra, de ha a felszereltség gyenge, ez a folyamat akár több órát is igénybe vehet (laponkénti szkennelés, összefűzés egy dokumentumba).