Módosíthatják a menedékjogi törvényt

2015. június 19. 22:02

Módosítaná a Belügyminisztérium a menedékjogról szóló törvényt annak érdekében, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban azonosítani lehessen a megalapozott nemzetközi védelmi igénnyel rendelkezőket, és a gazdasági bevándorlókat minél hamarabb ki lehessen toloncolni az ország területéről.

2015. június 19. 22:02

Több ponton módosítaná a menedékjogról, valamint a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló jogszabályokat a Belügyminisztérium; az erre vonatkozó tervezet pénteken jelent meg a kormányzati portálon.

A jogszabálytervezethez benyújtott összefoglaló szerint Magyarország történetének legnagyobb mértékű migrációs nyomásának van kitéve. A tárca indoklása szerint a jelenlegi jogszabályi környezet módosítása annak érdekében szükséges, hogy a megalapozott nemzetközi védelmi igénnyel rendelkezőket minél gyorsabban és hatékonyabban azonosítani lehessen, és az ilyen védelmi igénnyel nem rendelkező, tipikusan gazdasági bevándorlókat pedig mielőbb ki lehessen toloncolni az ország területéről.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk
Tovább a cikkhezchevron

A menedékjogról szóló törvény módosítására vonatkozó javaslat részletezi, hogy a menekültkénti elismerést kérők személyazonosításra alkalmas, hiteles okmányok hiányában kötelesek minden tőlük telhetőt megtenni személyazonosságuk tisztázása érdekében; így például felvenni a kapcsolatot családtagjaikkal, származási országuk hatóságaival, amennyiben nem azok üldözik.

A menekültkénti elismerést kizáró okok kiegészülnének a terrorcselekménnyel, a terrorizmus finanszírozásával, illetve az ezekre való felbujtással; s nem lehet menekültként elismerni azt a külföldit sem, akinek magyarországi tartózkodása a nemzetbiztonságot sérti vagy veszélyezteti.

A tárca pontosítaná a menekültügyi őrizet feltételeit is. Ezt érvényesíteni lehetne azon külföldiekre is, akik Magyarországon nem terjesztettek elő menedékjog iránti kérelmet, azok esetében pedig helye van a dublini egyezmény szerint átadásnak, azaz más állam folytatja le velük szemben a menekültügyi eljárást. Az őrizet időtartamának meghosszabbítását a hatóság többször indítványozhatja, de az őrizet teljes időtartama nem haladhatja meg a hat hónapot.

Új elem lenne, hogy az elismerésüket kérők kivételesen nagy száma esetén az őrizetet más helyszíneken, elkülönítetten is végre lehetne hajtani. Ezt a menekültügyi őrzött befogadó központok kapacitásával és a menekültügyi hatóságok terheire hivatkozva indokolja a tervezet.

A gyorsított eljárásban lehetne dönteni a kérelem megalapozottságáról egyebek mellett akkor, ha a kérelmező mind menekültkénti, mind oltalmazottkénti elismerés szempontjából csak lényegtelen információkat közöl; olyan országból származik, amely szerepel a biztonságos származási országok európai uniós vagy jogszabályban meghatározott nemzeti listáján; félrevezette a hatóságokat a személyazonosságára vagy állampolgárságára vonatkozóan; feltételezhetően rosszhiszeműen megsemmisítette vagy eldobta személyazonosító vagy úti okmányát; kizárólag azért nyújtott be kérelmet, hogy idegenrendészeti kiutasítás végrehajtását késleltesse vagy meghiúsítsa; Magyarország területére jogellenesen lépett be, vagy tartózkodását jogellenesen hosszabbította meg. A döntéssel szemben bírósági felülvizsgálatot lehet kérni.

A hatóság megszüntethetné az eljárást, ha a kérelmező a számára kijelölt szálláshelyet vagy tartózkodási helyet 48 óránál hosszabb időre engedély nélkül elhagyva ismeretlen helyre távozik.

A harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló jogszabály a többi között azzal egészülne ki, hogy az idegenrendészeti hatóság lefoglalhatná az érintettek által szándékosan okozott kár ellenértékét, illetve bizonyos esetekben a tartásukra, ellátásukra fordított összeget. Utóbbi alól kivételt jelentenek a humanitárius célú tartózkodási engedéllyel rendelkezők, illetve a menekültügyi hatóság vagy bíróság által nemzetközi vagy kiegészítő védelemben részesített harmadik országbeli állampolgárok.

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
áfonya
2015. június 20. 09:55
VÉLHETŐ ELKÉPZELHETŐ HOZZÁNK BETOLAKODÓ CSÜRHE ÖSSZEKÖTTETÉSBEN VAN A BALLIBSIKKEL ????? MI MÁSÉRT HARCOLNAK A VADIDEGENEKÉRT???? BALOLDAL KÖZTUDOTT LÁBBAL TIPORTA AZ EMBERI JOGOKAT MÉG 2006-BAN IS ,MI MOTIVÁLTA A FORDULATOT ,TALÁN LEHETŐSÉG LÁTSZIK ISMÉT A MAGYAR NÉP LEVERETÉSE HA ISMÉT KORMÁNYRA KERÜLHESSENEK???? A hazai baloldal és az etióp maffia. Az „etióp ember”, az embercsempész maffia agytrösztje és dollármilliárdokat bezsebelő vezetője pedig elégedetten nyugtázhatta: Lajosra mindig lehet számítani, miképpen Ágikára is, aki önmaga karikatúrájaként kerítést vont a Fidesz székháza köré. Az „etióp ember” – Ermias Ghermay, aki a hálózatot működteti rendkívül jó szervező, számos nyelven beszél, rengeteg embert irányít, üzleteket köt és óriási pénzeket mozgat folyamatosan. http://atlagpolgar.blogstar.hu/2015/06/19/a-hazai-baloldal-es-az-etiop-maffia/13604/
Válasz erre
3
0
rosszkutya
2015. június 20. 09:42
Végre már! Azt hittem már soha nem lépünk tovább a konzultációs, plakátolós, kerítéshúzós parasztvakításon.
Válasz erre
1
0
brekker
2015. június 20. 09:20
Csendőrtörvény...
Válasz erre
1
1
apoa
2015. június 20. 08:56
Milyen értéket lehet lefoglalni egy menekülttől?
Válasz erre
1
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!