Teljesen átalakult Európa: Orbán, Macron és Meloni is egy célt szeretne elérni
A Bloomberg szerint a legjobb helyzetben a magyar miniszterelnök van.
Hazatért a honvédség AN 26-os szállítógépe Kijevből, ahol nagyjavításon esett át és megkapta az alkalmassági bizonyítványát is. Amit kellett, részben vagy teljesen felújítottak, kicseréltek. A javítás után a gép évekig repülhet.
A honvédelmi tárca közleménye szerint a 406-os oldalszámú repülőgép három hónapos nagyjavítását még március végén rendelték meg több mint 700 millió forintért. A gyártó által felhatalmazott kijevi javítóüzemben teljes körű javításon és ellenőrzésen esett át a haditechnikai eszköz: szinte darabjaira szedték, megvizsgálták. Amit kellett, részben vagy teljesen felújítottak, kicseréltek. A javítás után a gép évekig repülhet.
A Fenntartó Operatív Munkacsoport - a repülőműszaki szakmát legmagasabb szinten egyesítő fórum - műszaki követelményei szerint a gép sárkányszerkezetének fődarabjait és segédberendezéseit kellett átvizsgálni és szükség szerint javítani.
Az idén áprilisban nagyjavításra átadott „Ancsa” ellenőrzését, valamint hajtómű-próbáját június közepén hajtotta végre egy magyar szakértői csoport Kijevben. Ezt követően június 23-án a magyar légiközlekedési hatóság szakemberei és a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis szállítószázad hajózó és műszaki állománya a helyszínen elvégezte a tesztrepüléseket.
A javítás után a honvédségnek újabb gépe áll készen az augusztus végén elkezdődő baltikumi légtérrendészeti feladatok ellátásának logisztikai biztosítására. A magyar honvédség 2015 őszétől Gripen harci repülőkkel fogja ellátni négy hónapon keresztül a balti légtérrendészeti feladatokat, majd rotációban váltja a magyar gépeket a többi európai NATO-tagállam légiereje.