Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
Nemrég dicsekedett Tarlós István, hogy a kormány három nagy fővárosi villamosos projektet támogat, a nemzetgazdasági miniszter már kétségbe is vonja Budapest terveit. Mit rakjunk a szatyorba, buszt vagy villamost? Egyszerű.
„Nemrég dicsekedett el Tarlós István az Index cikkében, hogy a kormány három nagy fővárosi villamosos projektet támogat, a nemzetgazdasági miniszter már kétségbe is vonja Budapest terveit. »Sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznék az elektromos buszok beszerzésére, mint a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére. A megállapodásban szeretnénk látni, hogy a következő években hány elektromos buszt vásárolnak.« – mondta Varga Mihály a napokban egy interjúban arra a kérdésre, hogy lesz-e villamos a Keletitől Újpalotára. (…)
Mit rakjunk a szatyorba, buszt vagy villamost? (…)
Egyszerű. Mindkettő.
Villamos ott, ahol a hálózat és a kapacitás megköveteli, elektromos busz pedig (inkább) ott, ahol most még büdös, régi dízelbuszok járnak. Az az igazság, hogy egy teljesen új, önmagában álló villamosvonal építését csak a nagyon gazdag, prosperáló nagyvárosok engedik meg maguknak. Budapestnek megvan a régi időkből megörökölt villamoshálózata, ami a hiányzó elemek kipótlásával, hosszabbításokkal értelmesen kihasználható.
De nem csak az új villamosvonal, az elektromos busz is a gazdagok luxusa. Saját zsebből megvásárolva nem térül meg soha, a dízelbuszok még egy jó darabig rentábilisabbak. Mindjárt más, ha uniós támogatást lehet fordítani a beszerzésükre. De akkor sem a tervezett villamosok kárára kell felhasználni a keretet, hanem inkább melléjük vásárolni.”