A következő beszélgetést Galambos Márton, a Forbes Magyarország főszerkesztője moderálta. „Az Y-generáció vállalatokban betöltött szerepe jelentősen eltér a X-generációhoz képest” – fejtegette Pesti Kata, a XAPT menedzsere és az AIESEC egykori alelnöke. Szerinte a fiatal generáció olykor nincs tisztában a saját képességeivel pályakezdőként, sokszor már pár hónap elteltével menedzseri pozíciókra pályázik, amelyekhez nincs megfelelő tapasztalata. Úgy látja, nehéz emiatt az Y-generációt folyamatos motiváltságban, izgalomban tartani, ezek hiányában pedig sokszor váltanak munkahelyet, a fluktuáció pedig nehézséget okoz a vállalatok számára. „Az új generációban már nincs meg az a vállalati hűség, amely egykoron tapasztalható volt” – mondta a Bosch vezérigazgatója, Javier Gonzalez Pereja, aki azt is hozzátette, hogy a fiatalok sokkal szabadabban gondolkodnak, olykor nem érzik a vállalatokban betöltött hierarchia szerepét.
Tammy Stellini, a Hays igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a mostani helyzet nem jobb, vagy rosszabb, csupán más, és emiatt máshogyan kell megközelíteni ezt a generációt. „Nagyobb teret és figyelmet kell nekik adni, és meg kell őket hallgatni” – mondta az igazgató asszony. Az új generáció igényli, hogy minél több helyzetben kifejtse véleményét. Pereja a következő hasonlattal illusztrálta az új vezetők szerepét, különbséget téve főnök és vezető között: míg az előbbi elsőként mássza meg a hegyet, és fentről segíti a többieket, addig utóbbi alulról, szinte felfelé tolja a hegyre társait. Mindhárman egyetértettek abban, hogy ilyen vezetőkre van szükség a mai világban.