Integrálja a BKK-t a Fővárosi Közgyűlés

2014. november 26. 10:19

A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a BKK-t Budapesti Városigazgatás Holding Zrt.-be integrálják. A döntést az MSZP is támogatta, mivel a BKK leszerepelt. A DK szerint itt Tarlós István és Vitézy Dávid „cicaharcáról” van szó, amihez a párt nem kíván asszisztálni.

2014. november 26. 10:19

Döntött a közlekedésszervezési koncepció alapelveiről a Fővárosi Közgyűlés, a szerdai ülésen elfogadott határozat szerint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t (BKK) a Budapesti Városigazgatás Holding (BVH) Zrt.-be integrálják. A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a BKK Zrt. és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik. A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak.

Az MSZP is támogatta a döntést

Az MSZP egyetért azzal a javaslattal, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) olvadjon be az új városigazgatási holdingba, ezért megszavazza azt – mondta Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője a közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján. Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott: az előző ciklus „csodafegyverei”, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Városüzemeltetési Központ kudarcot vallott, „káoszba fulladt” a két szervezet.

Emlékeztetett, a szocialisták a BKK megalakítása óta mondták: szakmai hibának tartják, hogy a BKK nem csak megrendelője, hanem a szolgáltatás végzője is lett. Szavai szerint ez olyan megoldás, amelyre nincs jó nemzetközi gyakorlat. Hozzátette: ezért támogatják a javaslatot, bár fontos a megvalósítás módja is. Mint mondta, bízik abban, hogy az új rendszerben megszűnik a ma még jelen lévő közlekedési szervezetlenség, finanszírozatlanság. Hozzáfűzte, az elmúlt négy évben nem sikerült olyan közlekedés-finanszírozási szerződést kötni, mint a korábbi ciklusban, és a jövő évi költségvetés sem tartalmazza a BKV működtetéséből és a közlekedés-finanszírozásból hiányzó, 20 milliárd forintos tételt.

Horváth Csaba hozzátette: bízik abban, hogy Orbán Viktor kormányfő nem csak verbálisan támogatja a fővárost, és megoldódnak a finanszírozási kérdések is. A kormány a rossz kormányzás árát rossz költségvetéssel és új adófajtákkal kívánja az önkormányzatokra, így a lakosságra hárítani, amit visszautasítanak – jelentette ki.

A DK szerint az egész ügy Vitézyről szól 

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint Tarlós István főpolgármester képes az egész városüzemeltetést és a tömegközlekedést átalakítani azért, hogy eltávolíthassa Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőjét. Ehhez a fideszes „cicaharchoz” a DK nem kíván asszisztálni – mondta Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi képviselője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján.

Szerinte a főpolgármester az előző ciklusban nem tudta elmozdítani Vitézy Dávidot, akit egyébként ő nevezett ki a BKK élére, ezért most egy új és nagyfokú, a városüzemeltetést érintő átszervezésbe kezd. Ha Tarlós István nem volt elégedett Vitézy Dáviddal, ahhoz nem kellene átalakítania megint az egész városüzemeltetést, az összes céget. Mi ezt a döntést nem fogjuk megszavazni – mondta Gy. Németh Erzsébet, hangsúlyozva: a városnak az az érdeke, hogy normális közszolgáltatást, tömegközlekedést tudjon biztosítani a városlakóknak.

Egy kérdésre válaszolva a fővárosi politikus elmondta: nem elégedettek Vitézy Dávid tevékenységével, de nem kívánnak „asszisztálni a harchoz”. Emlékeztetett: a főpolgármester korlátlan vétójogot kapott, azaz minden közgyűlési döntést akárhányszor megvétózhat; a jogszabály-változtatás nyomán a jövőben csak a főpolgármester javaslatára nevezhet ki a közgyűlés intézményigazgatókat, cégvezetőket. Szerinte a Fidesz ezzel „hálálta meg” Tarlós Istvánnak, hogy „a fővárost győzelemre vitte”. Szerinte ehhez szükség volt a fővárosi választási rendszer átalakítására is, ugyanis, ha a régi szabályok szerint történt volna a választás októberben, most nem lenne a Fidesznek többsége a közgyűlésben.

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gwrf
2014. november 26. 17:36
azért hülye Tarlós, mert bárhogy is utálja Dávidkát, ha belegondol, minden olyan, az emberek szemében pozitív intézkedés, ami a polgármesteri ciklusa alatt történt, a tömegközlekedés fejlesztésével kapcsolatos. Vagyis a népszerűségének záloga a bkk.
aharoni
2014. november 26. 14:59
Gratulálok, számoljuk fel azt a kevés dolgot is, ami 70 év kínlódás után végre kezdett normalizálódni. Szánalmas posztkomcsi kriptaszökevények, akiknek fingjuk sincs milyen egy jól működő modern nagyváros közlekedése...
apoa
2014. november 26. 11:53
Nevetséges volt ennek a kis majomnak külön céget alapítani és hatalmas fizetéseket kiosztani 2010-ben. A BKK nem volt más, mint a főváros közlekedési föosztálya, az pedig már létezett. Amatőr közlekedésszervezés (budaörsi úti buszsáv, széthangolt lámpák városszerte, évekig csúszó Bubi, szabálytalan, erőszakolt kerékpársávok, buziszínű autóbuszok, betömött fereciektéri aluljáró stb) Kerüljön végre szakemberek kezébe a dolog.
Viator
2014. november 26. 11:41
Egyetlen dolog fejlődött az elmúlt években, a tömegközlekedés. Tarlós pedig inkább lerombolja, csak hogy megszabadulhasson Vitézytől. Ez a kisstílűség csúcsa.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!