Így álltak be a „független” lapok Kamala Harris mögé
Az Economisttól a New York Times-on át a Rolling Stone-ig: angolszász újságok tucatjai álltak be nyíltan a demokrata jelölt mögé az amerikai elnökválasztáson.
Az Indiana Egyetem felmérése alapján az amerikai újságírók hatvan százaléka szerint rossz irányba tart az újságírás. A megkérdezettek szerint a fő okok a csökkenő profit, az online média előretörése és az elbocsátások.
Az Indiana Egyetem tíz évente elvégzett kutatása szerint az amerikai újságírók hatvan százaléka gondolja úgy, hogy a szakma rossz irányba tart. Az 1080 szakmabeli az okok között említette a csökkenő profitot, az online média előretörését, az elbocsátásokat, a fizetéscsökkentést és az új üzleti modellek hiányát. A kutatások szerint az újságírók elégedettsége 1971 óta csökken, 2002-ben volt csak egy nagyobb megugrás: most a megkérdezettek tizenkilenc százaléka valamennyire, hat százaléka pedig kifejezetten elégedetlen a munkájával.
A kutatás az újságírók autonómiájával is foglalkozott: míg 1971-ben és 2002-ben az újságírók többsége a témaválasztásaiban teljes szabadságról számolt be, most mindössze harmaduk gondolta úgy, hogy témáit önmaga választhatja. A felmérés szerint a 2002-es mérés óta az amerikai újságírók életkorának mediánja 41 évről 47 évre nőtt. A nők aránya 33%-ról 37,5 százalékra nőtt a szakmában, a kisebbségieké viszont 9,5-ről 8,5-re csökkent. A megkérdezettek 28 százaléka demokratának, 7 százaléka republikánusnak, 50 százaléka függetlennek vallotta magát.
A megkérdezettek 62 százaléka szerint zsugorodott a szerkesztőségük az elmúlt években: a kutatás szerint mintegy 33 ezerrel kevesebb újságíró dolgozik ma az USA-ban, mint 2002-ben. A válaszadók 40 százaléka gondolta úgy, hogy fontos a közösségi média. Harmaduk 30-60 percet tölt el naponta ezeken az oldalakon, és több mint felük használja rendszeresen például a Twittert információszerzésre.