Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Több mint tíz év után folytatódik az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása. A munkáltatok péntek reggel indulnak a Rákóczi hídon. Kezdetben csak kisebb forgalomkorlátozásokra kell számítani, de a hídon megengedett sebesség 50 km/órára csökkent.
Péntek reggel kezdődik a Rákóczi hídon az 1-es villamos vonalának Fehérvári útig tartó meghosszabbítása, a munkálatok miatt kisebb forgalomkorlátozásokra kell számítani – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
Első lépésben csak a készülő villamosvágányok területén lesznek munkák, ezért sávlezárás nem lesz, de a járművek legfeljebb 50 kilométeres sebességgel hajthatnak át a Rákóczi hídon. Éjszakánként anyagszállítás miatt rövid időre, az áruberakodás idejére a belső sávot lezárhatják, ezért arra kérik a járművezetőket, hogy este 10 és reggel 6 óra között fokozottan figyeljenek a sávszűkületre.
A következő hetekben Budán, a Budafoki út környékén megkezdődnek a peron- és liftépítések, amelyek miatt sávelhúzásokon keresztül lehet majd haladni, ami az áthaladó forgalmat – különösen a Szerémi út felé – lassítani fogja. Ezzel egy időben a Szerémi úton zajvédő falat bontanak és építenek éjszakánként, illetve hétvégén a Hauszmann Alajos utcától kifelé haladva, ezért a szélső sávban sávlezárásra kell számítani.
A Rákóczi híd építésekor már számoltak az 1-es villamos meghosszabbításával, ezért a hídon már megtalálható a kijelölt vágányzóna; a hídpillér két oldalán lévő területet előkészítik a vasúti pálya lefektetéséhez. A munka során egyebek mellett eltávolítják az aszfaltburkolatot a vágányzóna területén, elektromos kábeleket fektetnek, valamint felsővezetéket és azok tartószerkezeteit és síndilatációt építenek és elkészítik a sínek alépítményét is.